مولوی دهانی گفت: نظر و نام کلام خدا ترسی در دل مستکبران انداخت که با جهالت برخی مسلمانان سبب شد تکفیر متولد شود
کد خبر: ۸۸۱۳۰۷۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ، مولوی عبدالغنی دهانی، سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه و جماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان، ظهر امروز در همایش «نقد تکفیر» که با حضور علمای شیعه و سنی استان در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، گفت: امروز اوضاع جهان اسلام که دنیای استکبار آن را ساخته، بسیار اسف‌بار است.
وی ادامه داد: دشمنان ما با سوءاستفاده از جهالت برخی مسلمانان، مشکلات فراوانی را برای اسلام درست کرده‌اند.
مولوی دهانی انقلاب اسلامی را پرچمدار اسلام خواند و بیان کرد: شکی نیست که پس از پیروزی انقلاب، اسلام در اروپا و آمریکا نفوذ پیدا کرد و از این لحاظ نمی‌توان زمان قبل از انقلاب را با بعد از آن مقایسه کرد اما دشمنان تاب نیاوردند.
وی افزود: وقتی استکبار رشد اسلام را دید استراتژی خود را عوض کرد؛ در چند سال گذشته در همین فرانسه که دشمنی فراوانی با اسلام و پیامبر دارد و کاریکاتورهایی ضد اسلام منتشر می کند بیشترین نام انتخاب شده، نام «محمد» بود.
سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه و جماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با تشریح عوامل شکل‌گیری تکفیر اظهار داشت: نظر و نام کلام خدا ترسی در دل مستکبران انداخت که سبب شد از گسترش اسلام جلوگیری کنند؛ از سوی دیگر نیز جهالت برخی مسلمانان سبب توطئه شد زیرا برخی به جز خود بقیه را کافر دانستند و به این صورت مسلمانان به حان هم افتادند.
وی با تأکید بر نقش روحانیت در کنترل تکفیر عنوان کرد: روحانیان باید مسأله تکفیر را دقیق بررسی کنند و جلوی آن را بگیرند؛ تکفیر چیزی است که از وحدت جلوگیری می کند و شیعه و سنی هم نمی‌شناسد.
مولوی دهانی گفت: باید اسلام را با یک جامع نگری دیگر عرضه کنیم؛ مطابق آن کاری که رهبر انقلاب برای جوانان اروپا و آمریکا انجام دادند تا نگذاریم که این غده سرطانی تکفیر در جهان اسلام جولان دهد
ارسال نظرات