معاون فرهنگی ارشاد اسلامی مازندران:

مازندران میزبان نمایشگاه بین المللی کتاب

سه استان در کشور می‌توانند نمایشگاه بین‌المللی در کشور برگزار کنند، و با توجه به ظرفیت‌های استان و تلاش‌هایی که در گذشته انجام شد، مازندران به عنوان یکی از میزبانان نمایشگاه بین‌المللی کتاب انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۰۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در ساری با 300 غرفه و 645 ناشر و 70 هزار عنوان کتاب برگزار می‌شود.
 
عباس زارع در جلسه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهرستان ساری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران از 16 تا 21 بهمن ماه میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

 
وی با بیان اینکه سه استان در کشور می‌توانند نمایشگاه بین‌المللی در کشور برگزار کنند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان و تلاش‌هایی که در گذشته انجام شد، مازندران به عنوان یکی از میزبانان نمایشگاه بین‌المللی کتاب انتخاب شده است.

 زارع با اشاره به اینکه مرکز استان از فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه برخوردار نیست، خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های لازم محل نمایشگاه در جاده دریا به‌زودی افتتاح شود تا از خانه به دوشی رهایی پیدا کنیم.
 

زارع با اعلام اینکه 30 نماینده از کشورهای خارجی در نمایشگاه حضور دارندف تصریح کرد: شهرداری در واحد زیباسازی نصب المان شهری، تبلیغاتی تیزر با موضوع کتاب را انجام دهد. 

وی افزود: تدابیری برای ترافیک نمایشگاه از طریق پلیس راهور انجام و امنیت فضای داخل و بیرون نمایشگاه برقرار شود.

زارع با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌ها ستاد شهرستانی داریم، تاکید کرد: از روز برگزاری نمایشگاه تا روز آخر روزانه سه شهرستان از رامسر تا گلوگاه با هماهنگی کمیته حمل و نقل از نمایشگاه بازدید می‌کنند. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سال گذشته بن‌های خرید کتاب 450 میلیون تومانی به صورت یارانه‌ بوده است که امسال این مبلغ افزایش و به 550 میلیون تومان افزایش یافته است.

زارع بیان کرد: ساری به همراه بهشهر و بابل به عنوان کاندیدای پایتخت کتاب در کشور هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار