تصاحب پست های کلیدی نفوذ سلطه گرایانه استعمار است

دولت‌سازی، ملت‌سازی، فرهنگ‌سازی، نخبه‌سازی و جذب جمعیت از اقدامات استعمار در کشور‌های اسلامی است که فردی را بر سر کار می‌آورد و دیدگاه‌ها و تفکرات ضد ارزشی را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۳۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس بنیاد مهدویت استان مازندران با اشاره به اینکه نگاه‌مان به دین، بخشی است و روح آن حاکم بر تمام شئونات زندگی نیست، خاطر نشان کرد: به همین دلیل خودمان هم ناخواسته دچار انحرافات و بدعت‌ها می‌شویم و استعمار از این مسئله در کشور‌های اسلامی سوءاستفاده استفاده می‌کند.
 
محمدرضا نصوری در نخسیتن همایش منادیان ظهور که با حضور افراد تازه مسلمان شده در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، اظهار کرد: باید در دین خود به باور اصیل اعتقادی برسیم و از آن مراقبت کنیم تا دچار آسیب و هجمه نشود. 

وی با بیان اینکه باید در جامعه خود برای اعتقاد و فرهنگ خود مصونیت‌سازی داشته باشیم، افزود: نگاهی که باید به دین داشته باشیم هنوز جدی نشده است و به تعبیر مقام معظم رهبری تعمیق و عمق‌بخشی نکرده‌ایم. 

وی دولت‌سازی، ملت‌سازی و فرهنگ‌سازی، نخبه‌سازی و جذب جمعیت را از اقدامات استعمار در کشور‌های اسلامی عنوان کرد و یاد‌آور شد: استعمار با ابزارهایی، فردی را بر سر کار می‌آورد و آن فرد دیدگاه‌ها و تفکرات که او می‌خواهد را انجام می‌دهد.
 
وی افزود: استعمار از حزب و جناحی که می‌خواهد بر سر کار بیاید حمایت کرده تا امتیاز گرفته و ملتی را در اختیار بگیرد. 

رئیس بنیاد مهدویت استان مازندران با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در کشور‌های اسلامی از اقدامات استعمار است، تاکید کرد: اگر کسی در مسائل دینی می‌گوید مسلمان است آموزه‌هایش را هم باید رعایت کند. 

نصوری با اشاره به اینکه تیپ‌هایی مانند القاعده و داعش آبروی اسلام را برده‌اند، تصریح کرد: نخبه‌سازی و جذب جمعیت از طریق فرد نخبه از دیگر کارهای استعمار است.

نصوری مذهب‌تراشی و فرقه‌سازی را از دیگر اقدامات استعمار برشمرد و گفت: در طول دوران غیبت کبری وقتی سکانداران علما قرار می‌گیرند استعمار در بین علما هم انشعاباتی ایجاد می‌کند تا قدرت را تضعیف کنند. 

نصوری با بیان اینکه دو اقدام جدی که باید انجام دهیم تا مورد رضایت خدا و امام زمان (حج) باشیم کار علمی و عملی در مسائل دینی است، اضافه کرد: خیلی از برنامه‌ها و دستورات دین را نمی‌دانیم و کتاب نمی‌خوانیم، نگاه عالمانه در مسائل دینی به ویژه در این دوران خیلی مهم است که زیاد هم سخت نیست. 

وی با اشاره به اینکه نگاه باید عالمانه باشد و باید وقت گذاشت و دقت کرد، افزود: سه انتظار ویژه امام زمان که در دعای عهد هم بیان شده مطیع امرش بودن، دفاع از او و آماده شهادت در رکابش است.

نصوری در پایان خاطر نشان کرد: اگر می‌گوییم دین داریم و مسلمانیم در عمل نشان دهیم انسان منتظر باید در عمل نشان دهد،کسی که به آلودگی و گناه نزدیک می‌شود، منتظر واقعی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار