مدير كل پزشكي قانوني مازندران تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافيكي را 127 نفر اعلام كرد و افزود: در اين استان در نه ماهه سالجاري تعداد 510 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه از اين تعداد 127 نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۶۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان ،دكتر علي عباسي تصريح كرد: بر اساس آمار شهرستان های ساري با تعداد 24 نفر ، بابل با 17 و بهشهر با 10 نفر بيشترين و شهرستان های عباس آباد با تعداد يك نفر كمترين تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.
وی افزود: بيشترين فوتي در ماه هاي مرداد با 26 ، شهریور با 17 و تیرماه با 14 مورد بیشترین و كمترين آن با تعداد 4 نفر در آذر ماه ثبت شده‌ است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تصییح کرد : بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار45 (36 درصد) فوتي است و بعد از آن گروه سني 11 تا 20 سال با 22 (17 درصد) فوتي در رتبه بعدي قرار دارد.
وي با اشاره به فوت تعداد 96 (76درصد ) نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری افزود : از تعداد 127 نفر فوتی های موتور سوار در نه ماه 122 نفر مرد و ما بقی زن هستند.
عباسی در ادامه با توجه به اینکه تعداد 106 نفر راننده موتور و 21نفر سرنشین موتور هستند گفت :بیشترین برخورد موتور سوار که منجر به فوت شده است به ترتیب مربوط به خودروهای پراید با 28 نفر ،پژو 405 و 206 هر کدام با 7 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.
عباسي اظهار کرد: شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاري بوده كه اميد مي رود با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها