مسئول بسیج اصناف زنجان با اشاره به اقداماتی که باید در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی انجام شود، گفت: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید خودمان از کالاهایی که توسط خودمان و فرزندان این مرز و بوم تولید می شود حمایت کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۶۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،علیرضا حیدری مسئول سازمان بسیج اصناف زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سلسله جلساتی را با سازمان صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و ... برگزار کردیم و در این جلسات به بررسی معضلات و مشکلات حوزه اصناف و بازار پرداختیم و راه حل هایی را نیز برای این مشکلات مطرح کردیم که برخی از آنها در حال اجرایی شدن هستند.

وی ادامه داد: طی هماهنگی هایی که با ستاد اقامه نماز در سطح بازار داشتیم نیز علاوه بر تقویت موضوع نماز اول وقت مسائلی چون رزق و روزی حلال و تاثیر برکت آن در زندگی را کسبه آموزش دادیم.

مسئول بسیج اصناف زنجان با توجه به اینکه چاقو، فرش دستباف، کفش و ..از ظرفیت های تولیدی این استان به شمار می رود، افزود: طی هماهنگی های صورت گرفته با اتاق بازرگانی تصمیم گرفتیم تا ظرفیت های تولید خود در سطح استان را تقویت کنیم و شرایط صادرات این محصولات را با کمک اتاق بازرگانی فراهم کنیم علاوه بر اینکه اتاق بازرگانی هم آموزش های لازم در این زمینه را برای افرادی که توانایی صادرات محصولاتشان را دارند بر عهده گرفته است.

حیدری با بیان اینکه مالیات های سنگین یکی از مسائلی که همه اصناف را به خود درگیر کرده است، عنوان کرد: در این چند سال اخیر یکی از صنوفی که مالیات ضربه های سنگینی را به این صنف وارد کرده بود صنف طلا فروشان بود که خوشبختانه با هماهنگی هایی که توسط بسیج اصناف استان با وزارت امور دارایی صورت گرفت سعی بر این شده تا دیگر هیچ کدام از صنوف در بخش های مختلف با مشکل مالیات های سنگین روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های نیمه تعطیل تولید مس در زنجان جان تازه ای به خود گرفته اند بیان داشت: ما با همکاری اتاق اصناف حمایت های همه جانبه خود را در راستای اقتصاد مقاومتی برای تمامی صنوف به کار گرفته ایم طوری که خوشبختانه تا به الان با حمایت های صورت گرفته کارگاه های تولید مس و چاقو که چند وقتی بود از رونق افتاده بودند جان تازه ای به خود گرفته اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف زنجان با عنوان اینکه برندسازی محصولات داخلی یکی از اولویت های اصلی ما در راستای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: متاسفانه تا به حال فرش دستباف استان زنجان به اسم سایر شهرهای کشور روانه بازار می شد که علت این موضوع عدم برند سازی و ناشناخته ماندن فرش زنجان در سطح کشور بوده که قصد داریم با برندسازی مناسب این رویه غلط را از پیش رو برداریم.

حیدری با عنوان اینکه برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خودمان باید از خودمان حمایت کنیم، بیان داشت: برای اینکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم باید خودمان از کالای تولیدی خودمان حمایت کنیم به همین منظور با تعداد بسیاری از کسبه بازار صحبت کردیم و قرار شده تا تبلیغ کالاهای داخلی را از همین مغازه های سطح شهر شروع کنیم و اگر هر مغازه داری در هر صنفی کالایی را که در کشور خودمان تولید می شود تبلیغ کند بالطبع بخش تولید و صنعت کشور و به دنبال آن اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی را نیز در راستای راهکارهای 13 گانه اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود داریم، عنوان کرد: در زمینه فرهنگ سازی پوسترهایی را با مضمون منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و فواید آن چاپ کردیم و به صورت گسترده میان کسبه و اصناف بازار پخش کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی مردم مواجه شد علاوه بر اینکه با صدا و سیمای استان هم جلساتی را برگزار کردیم و به دنبال این هستیم تا کارگروهی را با همکاری صدا و سیما، بسیج اصناف و اتاق اصناف ایجاد کنیم و بتوانیم اقدامات موثری را در این حوزه انجام دهیم.

مسئول بسیج اصناف زنجان در پایان با توجه به اینکه مشاهدات حاکی از آن از است که برخی کالاهای تولید داخلی با برندهای خارجی به بازار عرضه می شوند، خاطر نشان کرد: ما باید دیدگاه مردم را نسبت به کالاهای تولید داخلی عوض کنیم که البته این موضوع در چند سال اخیر بسیار کمرنگ تر شده است اما با اینحال باید باز هم در جهتی حرکت کنیم که بتوانیم تولید داخلی را تقویت کنیم تا مردم نیز به مصرف کالای داخلی ترغیب شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات