رئیس کل دادگستری استان البرز؛

مهمترین اولویت استان البرز، تقویت بخش صنعت است

احمد فاضلیان گفت: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد تا برای انجام رسالت خود و کاهش فشار بر فعالان عرصه تولید، حمایت خود را داشته باشد و به حل مشکلات در سریعترین زمان کمک کند.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۶۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری و معاونان وی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اعضای شورای قضایی استان البرز، روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستانهای استان البرز با حضور در شهرک صنعتی نظرآباد و سپهر این شهرستان، ضمن بازدید از مجتمع‌های تولیدی و صنعتی مختلف در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.
 
مهمترین اولویت استان البرز، تقویت بخش صنعت است 

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تولید، زمینه ساز جامعه‌ای امن است تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری یکی از بنیادی‌ترین لازمه های فعالیت‌های اقتصادی است که دستگاه قضایی در تامین آن نقش زیادی دارد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان البرز، گفت: همواره یکی از سیاست‌های این کمیته حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی بوده تا فعالان اقتصادی در فضایی امن به فعالیت ادامه دهند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تقدیر از فعالان اقتصادی استان که توانسته‌اند به‌رغم شرایط سخت اقتصادی، صنعت را سرپا نگه دارند، اظهار داشت: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد تا برای انجام رسالت خود و کاهش فشار بر فعالان عرصه تولید، حمایت خود را داشته باشد و به حل مشکلات در سریعترین زمان کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت استان البرز، تقویت بخش صنعت است تا زمینه برای پیشرفت و توسعه پایدار استان فراهم باشد، ابراز امیدواری کرد که با همدلی همه دستگاه‌های متولی، شرایط مساعدتری در استان ایجاد شود.

فاضلیان گلایه هایی که در اظهارات فعالان صنعتی در مورد عدم حمایت دولت مطرح شد را بخشی از مشکلات فعالان عرصه تولید دانست که اراده مستحکم فعالان به مبارزه با آن رفته است و تصریح کرد: استان البرز با توجه به پتانسیل های موجود، آینده روشنی پیش روی خود دارد و دستگاه قضایی نیز پابه پای فعالان عرصه تولید و صنعت، تلاش خواهد کرد موانع، اراده پولادین سرمایه گذاران را سست نکند.

وی اضافه کرد: تولید کننده نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد؛ بخشی از مشکلات تولیدکنندگان در حوزه قوانین و بخشنامه‌هاست که باید تسهیل و به روز شوند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان با انتقاد از نبود برنامه مدون در دستگاه‌های اجرایی برای حل معضل بیکاری جوانان، گفت: امروز امر به معروفی بالاتر از تولید نیست؛ متاسفانه با وجود جوانان تحصل کرده بیکار که به دغدغه اساسی خانواده‌های ایرانی تبدیل شده اند برنامه جامعی نیست و دستگاه‌های متولی دچار شعارزدگی هستند.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با برشمردن مشکلات عمده ای که گریبانگیر صنعتگران و تولیدکنندگان است، اظهار داشت: کمبود نقدینگی، سود و جریمه وام های بانکی، نوسانات ارزی و برخی بخشنامه های دست و پاگیر توسط دولت از عمده این مشکلات هستند.

این عضو شورای گفت و گو افزود: دولت باید از درآمدهای نفتی صرفا برای سرمایه گذاری استفاده کند و بودجه هزینه‌های جاری را از طریق مالیات تامین کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، توضیح داد: فعالیت این کمیته در دو سال اخیر منجر به حل مشکلات بیش از 150 شرکت شده است.

شاکرمی تاکید کرد: اعتقاد دستگاه قضایی این است که هرچقدر اشتغال و تولید بیشتر باشد در مقابل جرم نیز کاهش می‌یابد که بررسی انجام شده در دادسرای کرج نیز موید این موضوع است برای اینکه مطالعات نشان داد 94 درصد زندانیان دارای شغل کاذب یا بیکار هستند و 84 درصد نیز مجرد هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار