نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به ماندگاری شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 پیشنهاد ساخت مسجد، حسینیه و میدان را در این شهرستان داد.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۹۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی به مناسبت فرا رسیدن سی‌ و پنجمین سالروز شهدای حماسه ششم بهمن سال 60 آمل در مصلای بزرگ آمل با  گرامی‌داشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و 1400 شهید مازندران، شهدای واقعه شهر هزارسنگر آمل و مدافع حرم اظهار داشت: هر یک از این شهدا با نثار جان خود توانستند تمام نقشه‌های دشمنان و تصمیمات شوم آنها را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از این قدم‌ها برای شهدای حماسه ششم بهمن سبب خرسندی دل خانواده‌های شهدای آمل می‌شود تا دل‌ آنان لحظه‌ای نلغزند افزود: با توجه به اینکه حادثه دلخراشی برای ایران پدید آمد و آتش‌نشانانی جان‌شان را برای ارائه خدمات خداپسندانه دادند خداوند متعال نیز این خدمات بزرگ این ایثارگرانی که خود سوختند و از بین رفتند تا جان دیگران احیا کردند مرحمت می‌فرماید.

طبرسی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب عظیم را کم سابقه و بی‌سابقه در دنیا بیان و عنوان کرد: امیدواریم این انقلاب اسلامی به غیر از مدینه و کوفه به عنوان بزرگترین انقلاب جهان اسلام با تبرک خداوند متعال حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران ادامه داد: همان‌گونه که خداوند در قرآن می‌فرماید که "آن چه را که مال خدا دادیم به قوت نگه دارید" ما نیز باید آن چیزی که عطیه الهی است آن را حفظ کنیم تا پارسا و صاحب فتوا شویم.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) نیز فرمودند که "انقلاب عطیه الهی یا هدیه الهی است و این ودیعه را مردم باید حفظ کنند" مطرح کرد: برگزاری این مراسم بزرگ و حضور پرشور مردم در این برنامه‌ها نیز به نوعی عاملی بر محافظت انقلاب اسلامی می‌شود.

طبرسی با تاکید براین که مردم باید با قدرت جسمی و فکری به حفظ این انقلاب که همان انقلاب اسلامی و الهی است و در دنیا نسخه‌ای به‌غیر از مدینه و کوفه وجود ندارد بپردازند گفت: مردم ایران اسلامی به حکم مدینه اسلامی بلند شدند و به کاخ واشنگتن و روسیه پشت کردند و به گفته امام راحل(ره) "نه شرقی و نه غربی" با داشتن اعتقاد و ایمان راسخ به این پیروزی انقلاب دست یافتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنهایی که در راه این انقلاب خون و شهید مجروح دادند، مفقود شدند و جانباز شدند موجب حفظ آن شدند بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز اگر فردی از آمل ‌هزار و 500 کیلومتر را به سمت کردستان حرکت کرد به مفقود شدن، جانبازی، شهادت، رزمنده‌ای فکر نکرد و از همه تعلقات دنیوی را رها کرد و انقطاع دنیا را چشم‌پوشی کرد تا جان خود را برای خاک میهن بدهد.

وی ادامه داد: در حماسه اسلامی ششم بهمن نیز زن‌ها و بچه‌ها حماسه آفریدند و نقشه حساب شده کمونیست‌ها را به منظور فتح آمل و تشکیل حکومت به دلیل راه مواصلاتی به تهران و سرنگونی حکومت اسلامی را از بین بردند.

طبرسی با اعلام اینکه آنها دل و ایمان، عاشورا و تاسوعا، سابقه تشیع آمل و مردم این شهرستان را نمی‌دانستند و پیش خود تخیلاتی بر بی‌هویتی این مردمان در سر می‌پروراندند گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن از افتخار، سربلندی و عزتی برای مردم مازندران است و خدا را شاکریم که این نعمت و عزت و اقتدار و عظمت با این آگاهی مردم آمل نصیب مازندران شد.

وی با بیان اینکه از افتخارات این استان است که پرچم کریمه اهل بیت(س) به دلیل داشتن بیشترین سادات در کشور به مازندران از سوی تولیت آستان حرم حضرت معصومه تقدیم شد عنوان کرد: این استان بعد از شیراز بیشترین امامزادگان را در کشور دارد و این‌ها شناسنامه مازندران است بنابراین با وجود چنین پدرانی، مادرانی و ژن‌هایی فرزندانی تربیت می‌شود تا با تلنگری از سوی دشمنان به پا ‌خیزند.

امام جمعه ساری با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری به طور مداوم در سالروز واقعه ششم بهمن بیان کرد: با توجه به علاقه‌مندگی مردم مازندران به ولایت فقیه آمادگی هر گونه مشارکت برای مهیا کردن این دیدار را دارم اگر چه مازندران مظلوم واقع شده است و با وجود همه تعریف و تمجید در زمان مطرح کردن کنار می‌کشند.

وی در زمینه ساخت زائرسرا برای استان مازندران در مشهد گفت: زمین‌هایی از سوی شهرداری مشهد آزاد شده و به سمع و نظر مقام معظم رهبری رسیده و ایشان پیشنهاد ساخت زائراسرا برای افراد بی‌بضاعت و نیازمند دادند که به این استان نیز زمینی به مساحت 959 مترمربع در بهترین نقطه مشهد داده شد.

طبرسی با اعلام اینکه برای احداث ساختمان خالی بالغ بر 7 میلیارد تومان هزینه و برای تکمیل آن 12 میلیارد تومان نیاز است، خاطرنشان کرد: با توجه برنامه‌ریزی ساخت ‌هزار و 500 واحد برای افرادهای بی‌بضاعت و ناتوان نیاز به تعامل و همکاری همه مردم و مسئولان استان و شهرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به ماندگاری شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 پیشنهاد ساخت مسجد، حسینیه و میدان را در این شهرستان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها