مسئول بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه همایش «کشاورزی پایدار، زراعت دیم»، کشت محصولات جایگزین را مهم ترین مساله در بحران بی آبی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۲۷۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

باقر دهقان زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به بحران بی آبی و همچنین بحران منطقه ای دریاچه ارومیه که بخش هایی از آذربایجان شرقی را نیز تهدید می کند، گفت: در مناطق نزدیک این دریاچه محصولاتی همچون پسته، زعفران و سیر کشت می شود که نیاز چندانی به آب ندارند.

وی ترویج این نوع کشت را در مناطق دیگر از اولویت های مهم ترویج کشاورزی علمی در قالب طرح همگام با کشاور دانست و افزود: مربیان این طرح در روستاها تلاش دارند با آموزش و ترویج این نوع کشت بتوانند روستائیان را به این سمت سوق دهند چراکه با وجود مصرف آب کم، بازدهی تولید محصول نیز بیشتر است.

دهقان زاده در ادامه از فعالیت بیش از 250مربی در روستاهای استان خبر داد و اظهار داشت: این مربیان بیشتر از نیروهای بومی مناطق هستند که در پایگاه های روستایی در قالب طرح همگام با کشاورز در جهت ترویج علمی و عملی کشاورزی فعالیت می کنند.

وی فلسفه وجودی طرح همگام با کشاورز را بالا بردن بهره وری تولید با استفاده از آموزش های به روز و تجربیات کشاورزان در شرایط اقتصادی حاکم خواند و به اهمیت توجه آن همچون دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمن تاکید کرد.

ارسال نظرات