استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش:

مدرسه قدیمی صفویه موزه می شود

استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان،با تبدیل شدن مدرسه قدیمی صفویه به موزه آموزش و پرورش موافقت کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۲۸۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازپایگاه خبری آذرسلام، جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ظهر امروز در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد.

علی ورودی معاون آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه گزارشی و شرح وضعیت پشت کنکور و تحصیل دانش اموزان در مدارس متعدد گفت: در رتبه بندی ها مدارس تیز هوشان شاهد؛ اول و مدارس؛ هیئت امنایی، مدارس عادی، روستایی، نقاط محروم و مدارس غیر دولتی ربته بندی شده اند که درصد قبولی و نمرات مدارس غیر دولتی در پایین ترین سطح قرار دارد.

در این جلسه مسئول مدارس غیرانتفایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه گزارشی از تعداد دانش آموزان و مدارس دولتی و غیر انتفایی در شهرستان ها و روستاها در آمد حاصل از مدارس غیر انتفایی را نزدیک به 20 میلیارد ریال عنوان کرد.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز در این جلسه پیشنهاد داد: مدارس خاص و هیئت امنایی تقویت شود.

در ادامه مسعود زین العابدین جانشین رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور فعالیت این اتحادیه در اردبیل مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تجارب نشان داده که اثرگذاری هم نوع و هم سن و سال در محیط آموزشی از درصد بالایی برخورد هست، بنابراین این اتحادیه در سطح کشور با تشکیل گروه های هم نوع و هم کلاس نسبت به تاثیر پذیری از یکدیگر و تربیت نسل انقلابی و نخبه اقدام می کند.

همچنین مجید خدابخش استاندار اردبیل بر تشکیل گروه هدایت و راهنمایی انتخاب رشته دانشگاهی پس از قبولی در کنکور تاکید کرد و اظهار داشت: هدایت پایان نامه های تحصیلی و نیز تحقیق و پژوهش معاونت پژوهشی آموزش و پرورش در باره این موضوع ضروری است.

استاندار اردبیل با ابراز تاسف از اینکه به نسبت گذشته ترغیب برای انتخاب رشته معلمی کم رنگ شده است گفت: با انگیزه دهی به پشت کنکوری ها و فرزندان در حفظ جایگاه و شان شغل معلمی تلاش شود.

خدابخش در ادامه گفت: متاسفانه درصد زیادی از پشت کنکوری های استان ما هنگامی که از انتخاب رشته اول قبول نمی شوند فرصت ها و رشته های بعدی را کنار گذاشته و در انتظار آزمون کنکور سال بعد می نشینند در حالی که فرصت سوزی می شود.

وی با ابراز تعجب از پایین بودن درصد قبولی دانش اموزان مدارس غیر انتفایی گفت: در گذشته این موضوع برعکس بود و میزان قبولی و نمرات غیر انتفایی بالاتر از سطح دولتی بود.

استاندار اردبیل در ادامه با تایید و قول کمک به مرمت و بازسازی مدرسه قدیمی صفویه اردبیل اظهار کرد: در سایر استانها و حتی روستاها موزه های آموزش و پرورش دایر شده و در اردبیل مدرسه صفویه قدمت نسبتاً بالایی دارد و در جذب و بازدید گردشگران و مسافران تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار