مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان:
ارائه مشاوره، راهنمایی مردم، ثبت نظرات، بررسی گزارشات، پیگیری و پاسخگویی به شکایات واصله در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان حوزه 111 اِعمال می شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۳۶۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) موثرترین و آسان‌ترین راه ارتباطی با مجموعه دولت از سوی مردم به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف جلب مشارکت عمومی مردم در اداره کشور و افزایش سطح پاسخگویی و رضایتمندی عمومی جامعه راه اندازی شده و علیرغم کارایی بالایی که دارد چندان مورد تبلیغ و اطلاع رسانی قرار نگرفته است

عبدالرضا شهبازی ارتباطات مردمی را رکن اصلی وظایف دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری دانست و افزود: بدلیل جایگاه رفیع و تعیین کننده مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران و اهتمام جدی دولت یازدهم در رعایت حقوق شهروندان بعنوان صاحبان اصلی نظام، توجه به انتظارات و مطالبات عمومی در این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی دولت تدبیر و امید را برآمده از رأی مردم و متولی اصلی تامین بخش قابل توجهی از نیازها و انتظارات عمومی برشمرد و اظهار داشت: علی رغم محدودیت منابع مالی در دولت، رسیدگی به شکایات مردمی از نحوه ارائه خدمات در دستگاههای اجرایی استان در این دفتر انجام می پذیرد.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اعتماد عمومی را بعنوان اصلی ترین سرمایه های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی عنوان نمود و افزود: «تعمیق و گسترش ارتباط بین مردم و دولت از مهمترین و موثرترین زمینه های تحقق عدالت اجتماعی به شمار می‌رود.»

شهبازی از راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت با شماره تماس 111 بعنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت برای دریافت نظرات، مطالبات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی خبر داد و گفت: این سامانه الکترونیکی و ارتباطی با هدف جلب مشارکت عمومی مردم در اداره کشور و افزایش سطح پاسخگویی و رضایتمندی عمومی جامعه راه اندازی شده است.

وی در ادامه ساماندهی و تقویت ارتباطات مردم با دستگاههای اجرایی را امری اجتناب ناپذیر و مهم خواند و یادآور شد: رمز اقتدار و موفقیت نظام اداری جلب و تقویت اعتماد عمومی بعنوان سرمایه اجتماعی نظام و کشور است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری، گام اول در صیانت از سرمایه های اجتماعی کشور را آشناسازی مردم با حقوق شهروندی عنوان نمود و اظهار داشت: مسئولین باید در پایبندی به رعایت حقوق شهروندان اهتمام جدی داشته باشند.

شهبازی خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) به منظور مشارکت مردم در امر نظارت و بازرسی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات دستگاههای اجرایی و پاسخگویی به شکایات مردمی مورد بهره برداری قرار گرفته و با جدیت به دریافت پاسخ لازم از دستگاه‌های اجرایی مرتبط می پردازد.

وی با اشاره به وظایف متعدد کارشناسان واحد سامد اظهار داشت: ارائه مشاوره، راهنمایی مردم، ثبت نظرات، بررسی گزارشات، پیگیری و پاسخگویی به شکایات واصله در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان این حوزه اِعمال می شود.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری یادآور شد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سامانه 111 ، شاخص مدت زمان پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی به موارد ثبت شده در سامانه سامد بصورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بصورت اجمالی به بیان سایر اقدامات و وظایف دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری پرداخت و اظهار داشت: استانداری ها بعنوان دستگاه حاکمیتی متولی اصلی نظارت عالیه بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به شمار می روند و دفاتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی در استانداری ها نیز وظیفه مهم "ارزیابی عملکرد"، "ارتباطات مردمی"، "بازرسی و نظارت" و پیگیری امورحقوقی استانداری و نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌ها و برنامه های دولت و صیانت از حقوق مردم و ارتقاء سلامت اداری در استان‌ها به عهده دارند.

ارسال نظرات