خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین استان قزوین:
مسئول بسیج مهندسین استان قزوین گفت: احیای هویت فرهنگی بر اساس آموزه های معماری اسلامی اولویت بسیج مهندسین است
کد خبر: ۸۸۱۳۳۸۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجمع بسیج مهندسین عمران و معماری استان قزوین صبح امروز (چهارشنبه ) در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار شد.

مهندس صادق پور دبیر این مجمع ضمن تسلیت به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو، درباره موضوع این جلسه اظهار کرد: ماه گذشته مجمع بسیج صنعتی طرح های مختلفی ارائه شد و در این نشست هم بنا بر این است که طرح های جدیدی تصویب شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما در سازمان بسیج تشکیل کارگروه های بسیج می باشد و بالغ بر 30 کارگروه را ساماندهی کردیم که در غالب موضوعات اعتقادی و بصیرتی توسط حلقه های صالحین انجام می شود.

مسئول بسیج مهندسی استان قزوین اذعان کرد: بسیج مهندسی در بحث پایش و عارضه یابی ورود کرد و با تمام مشکلات پیش رو نتیجه خیلی خوبی حاصل شد.

صادق پور تبیین کرد: نوآوری و خلاقیت، سرزندگی و نشاط از اولویت های معماری در جهان است و ما علاوه بر این اولویت ها باید به معماری اسلامی و ایرانی توجه ویژه ای داشته باشیم.

این مسئول درباره معماری شهر بیان کرد: حدود 30 کارگروه موضوع ارتقای هویت شهر قزوین بر اساس آموزه های معماری بومی و معماری اسلامی  ایرانی را مورد ارزیابی قزار داده اند، تا یک معماری با هویت انتقال دهنده مفهموم مطالب مورد نظر باشد.

وی افزود: در بحث تحقق ایجاد شهر اسلامی حداقل از روی ظاهر با توجه به ظرفیت خوبی که وجود دارد فعالیت های خاصی صورت نگرفته است.

دبیر این مجمع با اشاره به معماری شهر قزوین گفت: احیای هویت فرهنگی بر اساس آموزه های معماری اسلامی مهمترین موضوع این مجمع می باشد و باید حجاب و پوشش شهر را تبدیل به پوشش مناسبی بکنیم .

مسئول بسیج مهندسی استان قزوین در پایان ابراز کرد: رشد جمعیت در کشور ما روز افزون شده است و جمعیت شهرنشین ما به مرز 80 درصد رسیده است که بدین ترتیب مهم است که ظاهر شهرهای خود را طوری بسازیم که نمایانگر معماری اسلامی ایرانی باشد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها