خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم:

اطلس مناطق پرخطر قم تهیه شود/برخی از پاساژهای قم ایمن نیستد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: با تهیه اطلس مناطق پرخطر قم باید اماکن تجاری و مرکزی شهر با توجه به بافت قدیمی خود حداقل‌ترین‌های ایمنی را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۸۸۱۳۳۹۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
اطلس مناطق پرخطر قم تهیه شود/برخی از پاساژهای قم ایمن نیستد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس ذاکریان در نشست کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم که به‌منظور بررسی ایمنی بازار بزرگ، تیمچه فرش و مجتمع‌های تجاری در تیمچه فرش قم برگزار شد، ضمن تسلیت به دلیل وقوع حادثه ساختمان پلاسکو تهران اظهار داشت: متأسفانه با بروز این حادثه خیلی‌ها متوجه اهمیت ایمن‌سازی در ساختمان‌ها به‌ویژه اماکن پرتردد و تجاری شهرها افتاده‌اند و ما در شهر قم نمونه‌های زیادی ازاین‌گونه خطرات داریم.

وی بابیان اینکه باید گرفتن گواهی ایمنی توسط اصناف در قم عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: با تهیه اطلس مناطق پرخطر قم باید اماکن تجاری و مرکزی شهر با توجه به بافت قدیمی خود حداقل‌ترین‌های ایمنی را در نظر بگیرند و دستگاه‌ها هم باید در این زمینه کمک یار شهرداری‌ها باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: می‌توان با آموزش و در نظر گرفتن موارد تشویقی مانند ارائه تخفیف 50 درصدی در واگذاری و شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی مردم را نسبت به ایمن‌سازی و اهمیت توجه به مسائل ایمنی هوشیار کرد.

وی تیمچه قم را یکی از مکان در معرض خطر در قم دانست و گفت: تکمیل و اجرای کامل شبکه‌های آبی و شیرهای آتش‌نشانی در بازارهای قم و تیمچه فرش باید اجرا شود، همچنین باید فرهنگ‌سازی برای مردم در این زمینه و اهمیت ایمن‌سازی واحدهای صنفی اتفاق بیفتد.

ذاکریان با درخواست از اتاق اصناف و دادگستری قم برای جلوگیری از تخلفات ایمنی در واحدهای تجاری ابراز کرد: باید کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، صنعت و معدن، اتاق اصناف و شورای شهر به‌منظور جلوگیری از سهل‌انگاری واحدهای صنفی در قم تشکیل شود.

وی 40 درصد آتش‌سوزی‌های کشور را مربوط به واحدهای صنفی برشمرد و عنوان کرد: عمده مشکلات بیشتر با ساختمان‌های قدیمی و فرسوده مرکز شهر است و در این زمینه از سال 93 لزوم صدور گواهینامه ایمنی به تصویب رسیده که متأسفانه زیاد خوب عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: بازار مرکزی، تیمچه فرش، پاساژهای کویتی‌ها، قدس، موسی بن جعفر(ع) و حجت دارای مشکلات ایمنی هستند و نکات ایمنی در آن‌ها رعایت نشده است.
ارسال نظرات