خبرهای داغ:
توسط موسسه آرام میهن اسلامی صورت می‌گیرد

برگزاری کنگره «اقتصاد مقاومتی، تحقق بخش اقتصاد اسلامی»

رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی از برگزاری کنگره سراسری اقتصاد مقاومتی، تحقق بخش اقتصاد اسلامی با حضور مسؤولان کشوری و استانی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۱۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
برگزاری کنگره «اقتصاد مقاومتی، تحقق بخش اقتصاد اسلامی»
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن علم‌الهدی اظهار کرد: موسسه آرام میهن اسلامی با هدف تحقق عینی فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پیروی از منویات ایشان تصمیم گرفته تا کنگره‌ای را با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تحقق بخش اقتصاد اسلامی» در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برگزار کند و این نام نیز برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند «اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگوی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینت بخشد.»

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای تحقق عینی و عملی به این نگاه و بینش رهبر معظم انقلاب به کار خواهیم بست که در حد توان و وسع خود این مهم را به منصه ظهور برسانیم و همچنین وظیفه‌ای که برعهده‌مان است و مقام معظم رهبری در فرمایشات ابتدای سال عنوان کردند را باید انجام دهیم تا به اقتصاد مقاومتی عینیت بخشیم.

رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی با بیان اینکه در کنگره سراسری «اقتصاد مقاومتی، تحقق بخش اقتصاد اسلامی» به سه عامل مهم و تشکیل دهنده مثلث اقتصاد توانمند ملی می‌پردازیم، اظهار کرد: عامل اول، مدیران و روسای سازمان‌ها و نهادهای گوناگونی هستند که با مسائل اقتصادی، تولیدی، رفاهی و معیشت مردم سر و کار داشته و در بحث اقتصاد مقاومتی دخیل بوده و تاثیرگذار هستند.

وی اضافه کرد: عامل دوم بانک‌ها و نهادهایی هستند که مدیریت منابع پولی و نقدینگی کشور را برعهده دارند و تامین کننده معاملات و مبادلات مردم هستند و همچنین معیشت جامعه برعهده آنها گذشته شده که اگر بخواهیم در این زمینه اقتصاد مقاومتی تحقق یافته و تولید رونق بگیرد باید به سمت نظام بانکداری اسلامی پیش برویم.

علم الهدی با تاکید بر اینکه کارآفرینان و صاحبان صنایع یکی دیگر از عناصر مهم در اسلامی و ملی شدن اقتصاد هستند، ابراز کرد: تصمیم‌گیری و عمل این بخش تاثیر زیادی در تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی دارد چرا که بسیاری از اوقات اتلاف سرمایه و منابع توسط همین بخش صورت می‌گیرد و گاهی اوقات نبود انگیزه لازم، مدیریت ناصحیح و... موجب می‌شود وقتی با نهادهای مختلف جامعه ارتباط برقرار می‌شود، مشکل به وجود می‌آید.

وی درمورد زمان برگزاری کنگره سراسری «اقتصاد مقاومتی، تحقق بخش اقتصاد اسلامی» عنوان کرد: این کنگره روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن همایش‌های غدیر وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، شورای فقهی بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران و مسؤولان ارشد استان قم برگزار می‌شود.

رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی ادامه داد: مدیران ارشد سازمان‌ها، بانک‌ها، کارآفرینان، صاحبان سرمایه، صنایع و تولیدی‌های فعال در این کنگره حضور دارند و برخی صنایع و واحدهای برتر کشاورزی نیز تقدیر خواهند شد.

وی یادآور شد: امیدوار هستیم بتوانیم در این کنگره وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام دهیم تا بتوانیم سهم کوچکی در عینیت‌بخشی به فرمایشات مقام معظم رهبری و عملی شدن اقتصاد مقاومتی داشته باشیم چرا که با اقتصاد مقاومتی اقتصاد ما اسلامی، بین المللی و توانمند می‌شود. فکر می‌کنیم خواهیم توانست با این کنگره اتفاق مثبتی رقم بزنیم و وظیفه خودمان را در قبال فرمایشات رهبری در حد توان انجام دهیم.
ارسال نظرات