مجتمع آبرسانی روستاهای شهرستان سلسله با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو افتتاح شد و مردم ۴۲ روستا از نعمت آب شر
کد خبر: ۸۸۱۳۴۴۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، مجتمع آبرسانی کوثر کهمان شهرستان سلسله با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو افتتاح و در فاز نخست 42 روستا از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

حسن صیفوری مدیر آب و فاضلاب روستایی سلسله در گفت‌وگو باخبرنگاران وبا اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت مجتمع آبرسانی کوثر کهمان در سال 86 آغاز شده است، اظهارداشت: با بهره‌برداری کامل از این مجتمع 126 روستا از مجموع 266 روستای شهرستان سلسله تحت پوشش فعالیت آبرسانی این مجتمع قرار می‌گیرند.

وی افزود: پیش بینی شده است که بیش از 40 هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان سلسله از فعالیت این مجتمع آبرسانی بهره‌مند شوند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی سلسله با بیان اینکه 125 لیتر بر ثانیه حداکثر حجم دبی روزانه این مجتمع است، عنوان کرد: آب لازم برای فعالیت این مجتمع از طریق چشمه‌های حاشیه رودخانه کهمان تأمین می‌شود و حجم مورد نیاز مخازن آن 6 هزار و 400 متر مکعب است.

وی با بیان اینکه حجم مخازن قابل بهره‌برداری پنج هزار و 100 متر مکعب است، بیان کرد: طول کل خطوط انتقال این مجتمع، 203 کیلومتر است که تاکنون 75 کیلومتر از این مجموع انجام شده است.

صیفوری گفت: مجموع برآورد اعتبار لازم برای این طرح 200 میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تأمین، تا پایان سال 98 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

ارسال نظرات