وزیر نیرو گفت : شش هزار و ۵۰۰ میلیارد برای سد بختیاری لرستان نیاز است و در حال حاضر این سد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۷۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛ حمید چیت چیان در مراسم افتتاح مجتمع آب‌رسانی کهمان بابیان اینکه شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سطح استان لرستان و تصفیه‌خانه‌های آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در حال اجرا است اظهار داشت: وزارت نیرو دو خدمت حیاتی تأمین آب و برق را انجام می‌دهد که یک مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش خدمتگذاران مردم در صنعت آب و برق است و فعالیت‌های گسترده‌ای در تمام کشور انجام می‌دهند که استان لرستان هم نه‌فقط مستثنی نیست بلکه از استان‌هایی است که در سطح بسیار وسیعی این فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: سدسازی، اجرای شبکه‌های آبیاری و زهشکی که آب به‌صورت تنظیم‌شده و به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار بگیرد، اجرای طرح‌های آب‌رسانی برای شهرها و روستاها، اجرای تصفیه‌خانه‌ها، اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب که از مسائل بسیار مهم برای سلامتی، بهداشت و محیط‌زیست جامعه است، تولید، انتقال و توزیع برق همه فعالیت‌هایی است که در سطح بسیار گسترده‌ای در استان لرستان در حال اجرا است.

وزیر نیرو بابیان اینکه تصفیه‌خانه‌های آب و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است عنوان کرد: در طول دولت یازدهم سه سد بزرگ در استان لرستان به اتمام رسید.

وی به اجرای سد کمندان، سد شهید بروجردی، سد آبسرده، سد بختیاری و سد تنگ معشوره اشاره و بیان کرد: سد رودبار آبگیری شده و سال آینده نیروگاه آن افتتاح می‌شود؛ شش هزار و ۵۰۰ میلیارد برای سد بختیاری لرستان نیاز است و در حال حاضر این سد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

چیت چیان با اشاره به اینکه کار بسیار اساسی درزمینهٔ سدسازی در استان انجام می‌شود تصریح کرد: اقدامات مقدماتی سد معشوره نیز انجام و کار حفر تونل و جاده‌های دسترسی آن نیز اجرایی شده است و به‌زودی با تمام ظرفیت کار اجرایی سد معشوره ادامه پیدا می‌کند و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات