دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور امروز طی مراسمی با حضور معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سنندج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۹۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور دکتر محسنی بندپی معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی سنندج آغاز به کار کرد.


سید صباح قریشی مدیر کل بهزیستی کردستان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از حمایتهای رییس سازمان، نماینده ولی فقیه در کردستان حجت الاسلام حسینی شاهرودی و استاندار کردستان در جهت پیشبرد اهداف بهزیستی در این استان تقدیر کرد.
 
 
وی افزود بهزیستی کردستان  در زمینه های ارزیابی عملکرد دستگاههای استان ، غربالگری شنوایی ، پیشگیری از تنبلی چشم ، تکریم ارباب رجوع و ... حائز رتبه های برتر شده است که اینها همه در سایه ی این حمایتها و تلاش همکاران خدوم اینجانب اتفاق افتاده است. لذا امیدوارم در سایه ی این تلاشها ، همکاریها و همدلیها در نیل به اهداف عالیه ی سازمان در استان موفقیتهای بیشتری را کسب کنیم.
 
 
سپس حجت الاسلام حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه و مجلس خبرگان در استان در سخنانی خدمت به مردم به ویژه نیازمندان را توفیق الهی خواند و افزود باید مراقب باشیم که با قصور و کمکاری، کاری نکنیم که خداوند این توفیق عظیم را از ما سلب کند؛ چرا که میزان سنجش مرتبه ی ما در آخرت همین خدمت صادقانه به کسانی است که به نوعی نیازمند یاری هستند. وی در پایان ضمن اشاره به خدمات خداپسندانه سازمان بهزیستی بر استاندارد سازی این خدمات تاکید ورزید .
 
 
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان نیز در سخنانی ضمن گرامی داشتن مقام شامخ شهدا بویژه شهدای گمنامی که دیروز از مرز باشماق کردستان به آغوش میهن بازگشتند و نیز تشکر از رییس سازمان بهزیستی کشور و مجموعه ی بهزیستی به خاطر برگزاری این همایش در کردستان به آثار سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب  به استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: فرموده های رهبر انقلاب در مورد کردستان در کشور بی نظیر است.
 
وی همچین گفت برنامه ریزی نظام مدیریتی کشور باید در مسیری حرکت کند که بیشترین خدمات را به افراد توان خواه جامعه برساند چراکه در میان اینها افرادی وجود دارند که علیرغم ناتوانی ظاهری سرشار از استعدادهای ناب و ایده های خلاقانه هستند.
 
زاهدی با اشاره به یک کارآفرین و ایده پرداز نخبه ی معلول جوان در کشور، اظهار داشت اگر در برنامه ریزیها رویکردی اکرام آمیز داشته باشیم قطعا این استعدادها و توانمندیهای بیکران بیشتر شناسایی خواهند شد.    
 
 
در ادامه مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد ، بیگلری نماینده مردم سقز و بانه ، مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان و فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، هر یک در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان متولی ارائه ی خدمت رسانی در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و معلولیتها خواستار توسعه ی هرچه بیشتر خدمات این سازمان، از جمله تآسیس مراکز اورژانس اجتماعی در کلیه ی شهرستانهای استان، گسترش مشاوره های ژنتیک و طرحهای غربالگری و نیز توجه به جامعه ی هدف بویژه معلولین و سالمندان، شدند.
 
 
 
این نمایندگان همچنین از توجه مضاعف به برنامه ها ، اهداف  و جامعه ی هدف بهزیستی در برنامه ی ششم توسعه خبر دادند.
 
 
 
دکتر محسنی بند پی رییس بهزیستی کشور در سخنانی اظهار داشت بهزیستی به عنوان تخصصی ترین سازمان اجتماعی ، در دولت تدبیر و امید سه راهبرد را مدنظر قرار داده است که عبارتند از:  پیشگیری سیستمی و فرآیند محور از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی و معلولیتها ، استاندارد سازی خدمات سازمان و بهره گیری از سازمانهای مردم نهاد.
 
 
لازم به ذکر است در پایان این مراسم  از جمعی از مدیران استانی و نیز مدیران کل 11 استان که حائز رتبه های برتر در ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استانی شده اند توسط رییس سازمان تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات