انتخاب های احساسی جوانان در امر ازدواج، تهاجم فرهنگی غرب، شکسته شدن حریم و قداست خانواده، زیر سوال رفتن اصول اصیل و بنیادین خانواده از علل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است، بطوری که از هر 5 ازدواج یک یا 2 ازدواج به طلاق می انجامد.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۸۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل ازکوثرخبر، بررسی ازدواج های ثبت شده و در پی آن طلاق های انجام شده نشان می دهد آنچه باعث از هم گسیختن پیوند های ازدواج می شود، رنگ باختن ارزش های ملی و مذهبی و همچنین آسیب دیدن انسجام خانواده در پی هجوم فرهنگ ناصحیح غرب به زندگی مردم است.

تجربیات و بنا به گفته کارشناسان، چند طلاق ثبت شده در دفتر ثبت ازدواج و طلاق نشان می دهد تنها چند روز پس از ثبت عقد زوجین و قبل از آنکه زوجین وارد زندگی مشترک شوند و با مشکلات موجود در زندگی زناشویی و مشترک مواجه شوند طرفین تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفته اند یا به ازای هر 5 ازدواج 2 ازدواج ناموفق در سطح جامعه صورت می گیرد.

کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در خصوص دلیل این نوع طلاق ها گفت: عدم داشتن معیار های مناسب ازدواج چه در بین پسران و چه در بین دختران باعث می شود که در اندک زمانی پس از عقد از کار خود پشیمان شوند و متاسفانه صیغه طلاق بین آنان جاری گردد.

فرامرز شمسی در بخشی دیگر از گفتگوی خود بیان داشت: متاسفانه در سالهای اخیر تعداد طلاق های انجام شده و ثبت شده رشدی روز افزون دارد به طوریکه جهت ثبت طلاق زوجین اقدام به ثبت نوبت در دفتر طلاق ها می نمایند و شهرستان کوثر هم مستثنی از این حیث نبوده و متاسفانه آمار طلاق در این شهرستان افزایش یافته است.

وی ضمن ابراز تاسف و نگرانی خود از بروز این اتفاقات در جامعه گفت: متاسفانه در حال حاضر و بر اساس آمار رسمی منتشر شده از هر 5 ازدواج یک یا 2 ازدواج به طلاق می انجامد.

این فعال فرهنگی عوامل و دلایلی همچون مشکلات اقتصادی شامل بیکاری، عدم برخورداری از معیشت مناسب و سوء اخلاق یکی از زوجین یا هر دو، اعتیاد و ....را دیگر دلایل بارز انجام طلاق در سطح جامعه و شهرستان کوثر عنوان کرد و گفت: انتخاب های احساسی جوانان در امر ازدواج، تهاجم فرهنگی غرب، شکسته شدن حریم و قداست خانواده، زیر سوال رفتن اصول اصیل و بنیادین خانواده، از دیگر علل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.

به گزارش کوثرخبر، برای جلوگیری از این معضل همه گیر، همه ی دستگاه های فرهنگی، سیاسی و ...چه در سطح کلان و چه در سطح استانی و شهرستانی همچون وزارت کشور و زیر مجموعه آن چون فرمانداری، بخشداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت دادگستری، سامان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، ستاد اقامه نماز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت تحقیقات، علوم و فن آوری و دیگر مسئولان دست اندر کار می توانند در راستای حل این معضل بکوشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات