خبرهای داغ:
رییس انجمن شعر آیینی کشور ، شعر انقلابی را الهام گرفته از شعر عاشورایی و آیینی دانست.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۱۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
شعر انقلابی الهام گرفته از شعر عاشورایی و آیینی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، استاد محمد علی مجاهدی، طی سخنانی در سومین دوره شب های شعر انقلاب که به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی در سالن همایش های بین المللی غدیر برگزار شد، با اشاره به اهتمام جدی اش در طول سال های اخیر در دفاع از شعر آیینی اظهار داشت: بنده در این سال ها چوب نقد را بسیار خورده و فحش ها شنیده ام اما از شعر آیینی که شناسنامه هویت دینی ماست دفاع کرده و از بی مهری ها گرچه ناراحت هستم اما در این خط و راه همچنان مقاوم ایستاده ام.
وی با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه و شان و اعتبار شعر آیینی و انقلابی گفت: شاعر متعهد باید همواره در درون خود خصلت نقدپذیری را زنده نگاه دارد و این که همواره بکوشد از محضر اساتید و پیشکسوتان بهره لازم را ببرد.

این استاد شاخص شعر آیینی همچنین با اشاره به این که شعر انقلاب و دفاع مقدس در جریان سازی اجتماعی معاصر کشور ما نقش بسیار پررنگی داشته است، خاطرنشان کرد: جهاد و شهادت ، ایثار و از خود گذشتگی ، اعتراض و انتقاد به دستگاه ظالم همگی زیرمجموعه هایی از شعر عاشورایی و آیینی است که در شعر انقلابی ما تبلور بسیاری داشته است.

وی افزود: اساساً از این منظر باید گفت که شعر انقلابی ما که در سال های اخیر استعدادهای بسیار خوبی معرفی کرده ، خودش الهام گرفته از شعر عاشورایی و آیینی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها