رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار:

رهاسازی پسماند کشاورزی در بیله سوار همچنان ادامه دارد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار گفت: عمده مناطقی که شاهد پسماند کشاورزی در آن هستیم، کانال‌های آب، جالیزها و استفاده از نایلون در کشت محصولات این اراضی است که علیرغم تذکرات فراوان مبنی بر جمع آوری این نایلون‌ها، همچنان در طبیعت رها می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۵۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، ابراهیم رحیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار اظهار کرد: پسماند کشاورزی و پسماند پزشکی یکی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی مردم وارد کند.

وی بر لزوم تلاش جهاد کشاورزی در حوزه فرهنگ‌سازی میان کشاورزان تأکید کرد و افزود: برای جلوگیری از گسترش پساب کشاورزی لازم است متولیان در حوزه ترویج کشاورزی مدرن ابتکار عمل داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار عنوان کرد: عمده مناطقی که شاهد پسماند کشاورزی در آن هستیم، کانال‌های آب، جالیزها و استفاده از نایلون در کشت محصولات این اراضی است که علیرغم تذکرات فراوان مبنی بر جمع آوری این نایلون‌ها، همچنان در طبیعت رها می‌شود.

رحیمی از آمادگی اکیپ‌های نظارتی این اداره در کل شهرستان خبر داد و گفت: در صورت بروز مشکل در این حوزه اکیپ‌های محیط زیست به صورت قانونی ورود پیدا می‌کند اما اولویت ما فرهنگ‌سازی حفاظت از آب و محیط اطراف میان مردم است.

وی وظیفه اصلی کمیته تخصصی پسماند کشاورزی شهرستان را جلوگیری از صدمه به محیط زیست دانست و افزود: اداره حفاظت محیط زیست عمدتا در مباحث دفن اصولی زباله کشاورزی، نقش نظارتی داشته و نقش اصلی ترویج فرهنگ‌سازی میان کشاورزان با جهاد کشاورزی و امور آب در جلوگیری از ورود پسماند به حوزه رودخانه‌ها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار