شهردار اردبیل در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اردبیل گفت: دانشجویان و اساتید با ارائه طرح های پژوهشی خود در زمینه شهرسازی و مدیریت کلان شهری، مجموعه مدیریت شهر را در امر خدمت رسانی به مردم یاری کنند.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۷۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازابصارخبر،حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل در جمعدانشگاهیاندانشگاه آزاد اردبیلضمن بررسی ابعاد فنی حادثه پلاسکو به بیان وضعیت ساختمان های بلند اردبیل پرداخت و از دانشگاهیان اردبیل خواست تا با حضور فیزیکی در اماکن مهم اردبیلو شهرهای پر اهمیتیچون سرعین بهتحقیق و پژوهش پرداخته و با ارائه طرح های خود، مجموعه مدیریت شهری را در ارائه خدمات بهتر به شهروندان یاری کنند.

شهردار اردبیل در ابتدای سخنان خودبا بیان اینکه حادثه عظیم پلاسکو درس عبرتی برای همه بود، خاطرنشان کرد: این حادثه به نحوی زنگ خطری برای شهرداران و دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر شهرها بود تا با بررسیوضعیت شهرو عملیات نوسازی، تجهیز و ایمن‌سازی ساختمانهایبلند مرتبه،دست به اقدامات پیشگیرانه بزنند.

لطف‌اللهیان افزود: شهرداری اردبیل در راستای ارائه خدمات بیشتر و کیفی‌سازی خدمات ارائه شده به همشهریان مطالعه بافتهای فرسوده و مراکز پر رفت و آمد عمومی اردبیل رادر دستور کار خود قرارداده استتاشاهد وقوع حوادث ناگواری مشابه حادثه پلاسکو در شهرمان نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود به نقش خطیر جامعه علمی و دانشگاهیاستاندر رابطه با تحقیق و پژوهش مدیریت شهری اشاره کرد و گفت:جامعه دانشگاهی می‌تواند در این رابطه با تحقیق و پژوهش به مجموعه مدیریت شهریکمک کندتا این مدیریت با تجهیز به آخرین دستاوردهای علمی و تجهیزات روز در مواقع مقابله با بحران‌ها بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند.

شهردار اردبیل نقش حساس آتش‌نشانان در مواقع بحران و مدیریت آن را یادآور شد و گفت: آتش‌سوزی در هر نقطه و در هر زمانی غیرقابل پیش‌بینی است و در واقع این نیروهای آتش‌نشانی هستند که باانسجام وغیرتی مثال زدنی به کمکحادثه دیدگان می روندبطوریکه بعضا در این راه نیز جان پرارزششان را از دست می دهند.

لطف‌اللهیان نیروهای مشغول به کار در سازمان آتش‌نشانی اردبیل را جزو کاربلدترین و متعهد‌ترین نیروها عنوان کرد و گفت: این نیروهای متعهد همواره آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند اما از سوی دیگر انتظار می‌رود شهروندان هم با رعایت نکات ایمنی به آتش‌نشان کمک کنند، چرا که در وهله نخست اولویت با حفظ جان این نیروهاست.

وی در پایان سخنان خود از خرید نردبان 56 متری مجهز به آخرینفناوری در حوزه امدادرسانی خبر داد و گفت: این وسیله ضروری حداقل تا 6 ماه آینده به منظور پوشش خدمات ایمنی به سازه‌های بلندمرتبه وارد ناوگان خدمت رسانی به مردم خواهد شد.

ارسال نظرات