خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه بسیج سپاه خوسف:

آقا نجفی قوچانی اسوه ولایت پذیری و ایستادن در برابر ستمگران است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه بسیج سپاه خوسف گفت: آیت الله سید محمد حسن آقا نجفی قوچانی با حضور در جنبش مشروطیت و مبارزه با ستمگران، نمونه قابل توجهی از ولایت پذیری برای انسان های امروزی است.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۹۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

حجت الاسلام والمسلمین نظری فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید محمد حسن آقا نجفی قوچانی عالم زاهد اظهارداشت: آنچه باعث شده است دین مبین اسلام زنده بماند وجود کسانی همچون آقا نجفی قوچانی بود که با مجاهدت و خودسازی زمینه نفوذ و گسترش اسلام را در جهان مهیا ساختند.

وجود اشخاصی چون آقا نجفی قوچانی از افتخارات کشور ایران است

وی ابراز داشت: عالم مجاهد و نویسنده بزرگ آقا سید محمد حسن معروف به آقا نجفی قوچانی یکی از افتخارات خراسان بزرگ و شهر قوچان می باشد که با سختی های فراوان از این شهر به آن شهر سفر می کرد تا زمینه پیشرفت تحصیلی خود را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: آقا نجفی قوچانی که سختی های زیادی در دوران تحصیل دراصفهان و نجف اشرف متحمل شد و پس از آن که متوجه شد شهر قوچان به ایشان نیاز دارد به این شهرسفر کرده و حوزه علوم دینی آن شهر و حاکمیت شرع شهر قوچان را بر عهده گرفت.

نظری فرد ادامه داد: این عالم برجسته با حضور در جنبش مشروطیت و مبارزه با ستمگران، نمونه قابل توجهی از ولایت پذیری برای انسان های امروزی است و اینکه امروز ما نگذاریم هیچ ستمگری دوباره به این مملکت نفوذ کند و زمینه هر گونه نفوذی را از بین ببریم.

وی در پایان گفت: افرادی مانند آقا نجفی قوچانی الگویی هستند برای نویسندگان امروزی که بدانند مطالب شان باید اخروی و پند آموز باشد که زمینه نفوذ دینی وفکری واعتقادی را در مخاطب برانگیزد و راهنمای انسان باشد.

گفتنی است، از آیت الله سید محمد حسن آقا نجفی قوچانی آثار متعددی همچون سیاحت شرق، سیاحت غرب، شرح ترجمه رساله تفاحیه ارسطو، رساله «سفری کوتاه به آبادیهای اطراف قوچان »، رساله «عذر بدتر از گناه » تلفیقی از نثر عربی و فارسی درباره مشروطیت ایران، شرح دعای صباح و شرح کفایة الاصول، آخوند ملا محمد کاظم خراسانی به جای مانده است.

شایان ذکر است، آیت الله سید محمد حسن آقا نجفی قوچانی، در شب جمعه 26 ربیعالثانی ه.ق در 68 سالگی در قوچان زندگی را بدرود گفت و در حسینیّة خود به خاک سپرده شد.آرامگاه او اکنون زیارتگاه مردم قوچان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار