خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان:

اعزام 295 نفر از شهرستان دامغان در غالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان از اعزام 295 نفر از این شهرستان در غالب دو کاروان راهیان نور خواهران و برادران با همکاری سپاه ناحیه دامغان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۰۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حسن کاتبی چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان به میزبانی سالن شهید علی‌آبادی این اداره که با حضور فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران عضو این شورا برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری تحصیلی ۲۵ هزار نفر رشته از دانش‌آموزان دامغانی در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی شرکت می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان اضافه کرد: دانش‌آموزان دامغانی در سال گذشته رتبه نخست کسب مقام در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی را در سطح استان به خود اختصاص دادند و در سال جاری نیز با شرکت هفت هزار نفر رشته دانش‌آموز این شهرستان در رقابت‌های معنوی قرآن و عترت جایگاه اول استان را در اختیار دارند.

وی با اشاره به کسب 999 امتیاز از هزار امتیاز ممکن در حوزه پرورشی توسط این اداره و کسب رتبه نخست استان،‌ از اعزام دو کاروان راهیان نور دانش‌آموزی دختران و پسران این شهرستان به استعداد 295 نفر طی روزهای آینده خبر داد و افزود: کاروان 185 نفرِ دختران 11 بهمن‌ماه متشکل از دانش‌آموزان و جمعی از فرهنگیان و اولیاء با پنج دستگاه اتوبوس و کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پسر این شهرستان با حضور 110 نفر با چهار دستگاه اتوبوس 24 بهمن‌ماه به مناطق و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان با اشاره به آسیب‌های حاصل از گرایش بی‌رویه دانش‌آموزان در طول سال‌های اخیر به تحصیل در رشته‌های نظری و فارغ‌التحصیل شدن اغلب آن‌ها بدون داشتن هرگونه مهارت از اجرای طرح آموزش یک مهارت برای 10 درصد از دانش‌آموزان دختر پایه دهم این شهرستان خبر داد.

کاتبی با بیان اینکه در این طرح دانش‌آموزان با حضور در کلاس‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید آموزش‌های لازم یک مهارت را فرا بگیرند و در پایان دوره پس از شرکت در آزمون، گواهینامه پایان دوره را به آموزشگاه مربوطه و یا اداره آموزش‌وپرورش ارائه دهند، خاطرنشان کرد: تا 25 دی‌ماه 62 دانش‌آموز دختر دامغانی در این طرح آموزش‌دیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود سه برابر تعداد سهمیه شهرستان دانش‌آموزان از این مهارت‌آموزی بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های گسترده این اداره در حوزه محو بی‌سوادی پرداخت و با اشاره به تأسیس نخستین و تنها مرکز یادگیری ویژه بی‌سوادان استان سمنان از سال تحصیلی گذشته در شهرستان دامغان گفت: در این راستا سال گذشته پس از سه مرحله پالایش اطلاعات 139 نفر از اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان دامغانی شناسایی و تحت آموزش قرار گرفتند که همگی بز هشت نفر قبول شدند و الباقی نیز اکنون مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان با بیان اینکه در حال حاضر 180 نفر از کودکان کار و مهاجر فاقد مدارک هویتی در مرکز یادگیری ویژه بی‌سوادان این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان در بحث تحقق سیاست‌های محو بی‌سوادی ابلاغی این وزارت خانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها