توانمند شدن اقتصاد کشور با وجود نیروی انسانی کارآمد میسر می گردد و آموزشهای مهارتی یکی از مولفه های اصلی برای رسیدن به این مهم است.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۳۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که از مراکز آموزشی شهرستان های زنجان داشت، گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای از ابزار های کار آمد برای اشتغال پایدار در کشور است و باید با فراگیر نمودن و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی بسترهای لازم را برای توسعه همه جانبه کشور بویژه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز فراهم نمود.

علی وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: توانمند شدن اقتصاد کشور با وجود نیروی انسانی کارآمد میسر می گردد و آموزشهای مهارتی یکی از مولفه های اصلی برای رسیدن به این مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای مشاغل خانگی در اشتغالزایی بانوان، اظهار داشت: زنان با آموزش مهارت های حرفه ای می توانند در زمینه توسعه اشتغال نقش‌آفرینی نموده و در این راستا مشاغل خانگی به عنوان یکی از بهترین راه های کسب درآمد بانوان به شمار می آید.

وفقچی در ادامه تصریح کرد: با شناسایی زمینه‌های جدید مشاغل خانگی، معرفی الگوهای مناسب کارآفرینی، ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای و در نظر گرفتن ظرفیت ها و پتانسیل ها می توانیم فرصت های جدید شغلی را برای افراد جویای کار خصوصاً بانوان معرفی نماییم.

وی گفت: صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان دارد و آموزش مهارتی در بخش صنایع دستی استان زنجان تاثیر بسیار مثبتی در رونق فعالیتهای کسب و کار، اشتغال جوانان و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش های فنی وحرفه ای یکی از مهمترین نیازمندی های جامعه است زیرا تلفیق آموزش های مهارتی و دانش روز مکمل و هدایت کننده به سمت چرخه تولید است.

ارسال نظرات