مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

اجرای 963 طرح اشتغال زایی توسط کمیته امداد برای مددجویان زنجانی

طی 10 ماهه سالجاری 963 طرح با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۳۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جلسه کارشناسان اشتغال کمیته امداد با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال زایی در زنجان یکی از موضوعات مهم در پایدارسازی طرحهای اشتغال را نظارت بر آنها اعلام کرد.

هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه با اشاره به حس نوع‌دوستی و کمک به همنوع حاکم بر فرهنگ مردم استان زنجان گفت: خوشبختانه با مشارکت مطلوبی که مردم استان زنجان دارند، فعالیت سمن‌ها و موسسات خیریه به خوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 هزار خانوار کمک معیشت بگیر و 2 هزار و 200 خانواده نیز به صورت تک خدمتی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، افزود: این آمار شامل 4.3 درصد از جمعیت استان زنجان هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون 13 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: این آمار شامل 65 درصد از کل خانواده های تحت حمایت است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان زنجان در بخش اشتغال زایی افزود: طی 10 ماهه سالجاری 963 طرح با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان ایجاد شده است.

صفری با اشاره به اینکه کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال مددجویان زنجانی در سال جاری 18 میلیارد تومان است، گفت: امیدواریم با تلاش صورت گرفته همانند سال گذشته 100 درصد منابع ابلاغی دراین بخش جذب شود.

وی با بیان اینکه امسال 397 طرح از محل اعتبارات امداد به مبلغ 4 میلیارد تومان ایجاد شده است، افزود: همچنین 566 طرح از محل منابع بانکی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان طی 10 ماهه در استان ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ارائه آموزش‌های حرفه آموزی به 3 هزار و 981 مددجوی زنجانی در رشته‌های شغلی مختلف اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی با در نظر گرفتن نوع طرح اجرایی برگزار شده است.

وی همچنین از انجام نظارت بر طرحهای اشتغال این نهاد خبر داد و گفت: انجام نظارت‌های لازم بر طرح‌های اشتغال یکی از موضوعات مهم در پایدارسازی طرحها و توسعه هوشمندانه آن است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان همچنین یکی از طرح‌های مهم کمیته امداد درحوزه اشتغال را ایجاد طرحهای تجمعی با مالکیت شخصی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز استان زنجان ظرفیت بالایی دارد که در تلاش هستیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار