یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر زنجانی به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۵۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگی ، هنری آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مرحله دوم اعزام کاروانهای راهیان نور دانش‌آموزی در سال 95 از روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه آغاز می‌شود.

مریم شعبانی با اشاره به اینکه در روز نخست این اعزام‌ها 300 دانش‌آموز دختر دوره دوم متوسطه توسط هشت دستگاه اتوبوس اعزام می‌شوند، افزود: دانش‌آموزان در بازه زمانی چهار روزه در این اردوها حضور می‌یابند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: مناطق عملیاتی جنوب برای اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از استان زنجان انتخاب شدند که شامل مناطق شلمچه، هویزه، اروندکنار و دهلاویه است.

وی روزهای پنجم، هفتم، نهم و یازدهم بهمن ماه را تاریخ اعزام کاروانهای راهیان نور عنوان کرد و افزود: در مجموع 29 اتوبوس بیش از یک هزار و 200 دانش‌آموز را جابه‌جا می‌کنند.

شعبانی ابراز کرد: دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه نیز از تاریخ 16 تا 28 بهمن ماه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که در حال حاضر مراحل ثبت نام آنها انجام می‌شود.

وی به برنامه‌های فرهنگی این اردوها اشاره کرد و گفت: راویان حاضر در این اردوها به سئوالات دانش‌آموزان در مورد مباحث هشت سال دفاع مقدس پاسخ می‌دهند ضمن اینکه روحانی حاضر در اتوبوسها نیز پاسخگوی سئوالات شرعی افراد هستند.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان اجرای رزمایش شبانه را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی خواند و افزود: در این رزمایش با استفاده از تانک‌ها و مواد منفجره و نیز ماکت‌های هواپیما، صحنه‌های واقعی از جنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات دلنوشته خاطرنشان کرد: در هر منطقه عملیاتی یک راوی که خود در جنگ حضور داشته و آن را از نزدیک لمس کرده است، دوران دفاع مقدس را برای نوجوانان بازخوانی می‌کند.

ارسال نظرات