مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور

سمندر لرستانی مدیریت خواهد شد

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برنامه مدیریت سمندر لرستانی طی دو ماه آینده نهایی می‌شود .
کد خبر: ۸۸۱۳۷۷۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان؛اولین سمینار تخصصی "حیات وحش وتنوع زیستی زاگرس مرکزی" به همت کانون دانشجویی همیاران طبیعت و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، زیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، درصحن شورای اسلامی شهر خرم آباد برگزار شد.
 
مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این سمینار گفت: در حفاظت از محیط زیست مردم را بیش از پیش باید دخالت داد تا به ارزش تنوع زیستی پی ببرند و اولین حلقه اتصال ما به مردم تشکل‌ها هستند.
 
دکترخرازیان مقدم از وجود 5 منطقه غرق در سه استان کشور خبر داد و افزود: باید برای حفاظت مشارکتی بستر قانونی ایجاد کنیم چراکه با 2500 تا 2600 محیط‌بان نمی‌توان انتظار کار زیادی داشت  .
 
مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: لایحه حیوان‌آزاری به زودی در کمیسیون امور اجتماعی دولت تصویب می‌شود که در صورت تصویب این لایحه، بحث حیوان آزاری تا حد زیادی منتفی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تنوع زیستی گونه‌های جانوری در استان لرستان بیش از 25 درصد است، تصریح کرد: بحث برنامه مدیریت سمندر لرستانی طی دو ماه آینده نهایی می‌شود و در این زمینه اعتبار نیز اختصاص می‌دهیم.
 
مديرکل حفاظت محيط زيست لرستان هم اظهار داشت:لرستان یکی از استان‌هایی است که در حوزه محیط‌زیست دارای ظرفیت‌ها و تنوع‌های بسیار بالا بوده و خداوند یک تنوع زیستی کم‌نظیری را به استان لرستان داده است.
فتحي بيرانوند افزود:با توجه به حساسيت موضوع سمندر لرستان و اندميک بودن اين گونه يکي از مناطق را به عنوان پناهگاه حيات وحش آن معرفي کرده‌ايم و کار حفاظت از 23 هزار هکتار منطقه سمندر 2 آماده شده و مستندات آن براي تصويب قانوني به شوراي عالي محيط زيست فرستاده شده است.
 
مديرکل حفاظت محيط زيست لرستان با اشاره به اقدامات اين اداره کل در رابطه با حفظ حيات وحش گفت: پلنگ یکی از گونه‌های شاخص است که خوشبختانه با اقداماتی که در رابطه با بحث پلنگ داشتیم، توانستیم نقشه پراکنش پلنگ را در استان پیدا کنیم و قرار است مرکز مطالعات پلنگ ایرانی در استان لرستان راه‌اندازی و اولین کارگاه مطالعاتی پلنگ آسیایی اسفندماه در لرستان برگزار شود .
 
بازدید از بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه لرستان از دیگر برنامه های سفر مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان لرستان بود .
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار