معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان:

بالاترین نرخ بیکاری استان زنجان در خرمدره

کد خبر: ۸۸۱۳۸۰۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان در جلسه کمیته اشتغال و برنامه‌ریزی شهرستان خرمدره، بااشاره به اجرای طرح 'تکاپو' در کشور گفت: طرح تکاپو با هدف ایجاد اشتغال یکی از طرح‌های مهم وزارت تعاون محسوب می شود که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده است.

محمدرضا یوسفی افزود: کمتر خانواده‌ای است که با این چالش مواجه نباشد و این موضوع از جنبه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است که برای حل آن همه آحاد جامعه و دستگاه های متولی امر باید تعامل داشته باشند.

وی اظهار ئاشت: فرهنگ حاکم بر بازار اشتغال کشور فرهنگ مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی در بخش دولتی و خصوصی است که ظرفیت های این بخش دیگر پاسخگوی نیاز جوانان نیست و بر این اساس باید نسبت به تغییر این فرهنگ و حرکت به سمت مهارت‌آموزی و کارآفرینی اقدام کرد.

یوسفی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان خرمدره، خاطرنشان کرد: نرخ بالای بیکاری در این شهرستان ناشی از جمعیت زیاد شهرنشین آن است تا جایی که 80 درصد از جمعیت خرمدره یعنی حدود 56 هزار نفر در شهر خرم‌دره سکونت دارند.

شهرستان خرمدره با 407 کیلومترمربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزارو 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد. یش از این جمشید شیخی فرماندار سابق خرمدره، نرخ بیکاری این شهرستان را 14 درصد ذکر کرد.

ارسال نظرات