خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم سیاسی بودن هیأت‌های مذهبی، نسبت به تلاش دشمن برای سکولار کردن هیأت‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۱۳۸۵۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
هیأت‌های مذهبی باید اسلام سیاسی را ترویج کنند / تلاش دشمن برای تقویت هیأت‌های سکولار
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش هیأت‌های محوری کشور به تبیین شعار با ولایت تا شهادت اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن با هیأت‌های سکولار کاری ندارد و حتی در غرب از این هیأت‌ها حمایت می‌شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: چندی قبل در یکی از کشورهای اروپایی 10 شب منبر رفتم و این منبر رفتن با محدودیت‌های خودش همراه بود زیرا در آن کشورها سخن گفتن از برخی مسائل که آنجا قانون شده است، ممکن نیست، البته حفظ پایگاه در این کشورها ضرورت دارد.

وی افزود: هیأت‌ها باید انقلابی باشند و این عین قرآن است. حجت ما آیات انقلابی قرآن است که در آن بر این نکته تاکید شده است. در احادیثی نیز دشمنی با ظالم و یاری مظلوم تاکید شده است و در عالم مصادیق ظالم مانند رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا مشخص است.

استاد حوزه علمیه قم سپس به بیان شاخص‌های انقلابی بودن هیأت‌ها پرداخت و گفت: هیأت باید سیاسی باشد و ‌در برابر بی‌عدالتی‌ها و ظلم، موضع بگیرد بنا بر این شاخص نخست، باور لزوم سیاسی بودن هیأت است. اصل اسلام سیاسی است و نامه‌هایی که پیامبر به سران ممالک زمان خود فرستاد، سندی بر سیاسی بودن اسلام است و آیات و روایاتی هم دال بر این مطلب وجود دارد.

رفیعی سلامت فکری و مقید به شرع بودن هیأت را دومین شاخص انقلابی بودن آن دانست و‌ تصریح کرد: نمی‌توان به هر وسیله‌ای هدف را پیش برد. ماجرای حضرت علی و معاویه خود گواهی بر این شاخص است که امیر المومنین(ع) با معاویه مماشات و تسامح نکردند. 

این مبلغ برجسته حوزه علمیه از استقامت و پایداری به عنوان شاخص سوم انقلابی بودن هیأت‌ها نام برد و‌ خاطرنشان کرد: استقامت، پایداری و انقلابی ماندن هنر است و باید همچنان در این راه ثابت قدم بود زیرا راهی بس دشوار است که با استقامت شیرین می‌شود.

وی شاخص چهارم را انعطاف پذیری، انس، الفت و نرمش قهرمانانه دانست و افزود: یک انقلابی باید نرمش قهرمانانه داشته باشد که مثال آن، صلح حدیبیه با آن شرایط خاص است. برجام هم یک صلح حدیبیه بود و نشان می‌دهد می‌توان نرمش داشت ولی این به این معنا نیست که از ارزش‌ها کوتاه بیاییم و‌ رهبری هم می‌گفتند که تعجیل نکنید.

استاد حوزه علمیه قم به تبیین شاخص پنجم انقلابی‌گری پرداخت و گفت: استکبار ستیزی و دشمن ستیزی اهمیت فروان دارد و نباید دشمن را دوست گرفت. این تاکید آیات قرآن است که باید مرزبندی شفافی با دشمن صورت گیرد ولو این دشمن فرزند باشد مثل برخی از علما که از فرزندش اعلام برائت کرد و نمونه‌های قرآنی نیز داریم.

رفیعی تصریح کرد: شاخص ششم که از اهمیت فراوانی برخوردار است، فرمان پذیری و پیروی از ولایت است. این نکته اهمیت دارد که مرزها را طبق فرمایشات ایشان مشخص کنیم و ‌دشمن را از دوست تفکیک کنیم.

وی آخرین شاخص هیأت انقلابی را اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط دانست و ‌گفت: زیاده روی نکردن در برپایی جلسات و روضه‌ها از نکات حائز اهمیت است. نباید دهه سازی کنیم ولی روضه‌ها را باید برپاداشت. نباید محدودیت‌هایی با برگذاری این مراسم‌ها برای مردم ایجاد شود و زیاده روی کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت دانش افزایی در هیأت‌ها، به معرفی کتابی در زمینه مورد نیاز هیأت‌ها پرداخت و تصریح کرد: دانشنامه فاطمی در چند جلد اخیرا منتشر شده است که برای هیأت‌ها مفید است و کتابی هم با موضوع جمع آوری تمام سخنان حضرت فاطمه(س) منتشر شده که مطالعه آن هم به هیأت‌ها توصیه می شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: هیأت‌ها برای سخنرانی‌های خود، باید برنامه‌ریزی کنند و ‌تلاش کنید به سخنرانان هیأت‌ها موضوع بدهید تا از تکراری بودن برهیز شود و مردم بهتر بتوانند از آن جلسه استفاده کنند و از سوی‌ دیگر تلاش کنید تا کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ برگزار شود.
ارسال نظرات