بهادری گفت: تورمی که تاثیر مستقیم بر نقدینگی می گذارد، دو دیدگاه روانی و مادی دارد. دیدگاه روانی از بین مردم رفته است و در بحث مادی این است که همه اجناس تقریبا به قیمت واقعی خود رسیده اند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۱۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره افزایش روز افزون نقدینگی اظهار داشت: رشد نقدینگی کشور به علت عدم هدف گذاری دولت در برنامه های طرح های توسعه ملی بود که اصلی ترین آن اقتصاد مقاومتی است اما این نقدینگی چندان تاثیری در شرایط اقتصادی مردم ندارد اما تبعات منفی را مردم باید تحمل کنند.

وی افزود: در حال حاضرتورم تک رقمی است و ایران توانسته به یک ثبات اقتصادی تقریبی دست پیدا کند. تورمی که تاثیر مستقیم بر نقدینگی می گذارد، دو دیدگاه روانی و مادی دارد. دیدگاه روانی از بین مردم رفته است و در بحث مادی این است که همه اجناس تقریبا به قیمت واقعی خود رسیده اند.

بهادری تاکید کرد: در گذشته تفکری وجود داشت که مثلا شخص ملک خود را به هر قیمتی که دوست داشته باشد به فروش برساند و کاری هم به تورم، رکود و شرایط بازار نداشت اما امروز ما دیگر شاهد این حباب ها و این تفکرات نیستیم و هر چیزی قیمت واقعی خود را پیدا کرده است.

این نماینده عنوان کرد: خیلی از افراد خود را بالاتر از قانون می دانند و باعث مشکل می شوند. برای نمونه می توان به فساد های کلان در گمرک و قاچاق کالا اشاره کرد که با این روند نه مردم، نه دولت نمی توانند به یک حاشیه امن در اقتصاد دست پیدا کنند.

ارسال نظرات