امام جمعه موقت خرم آباد:

ضرورت بازخوانی اندیشه های امام در دهه فجر

امام جمعه موقت خرم آباد گفت:در دهه فجر باید به بازخوانی اندیشه های امام راحل توجه کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۸۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛حجت الاسلام متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با بیان اینکه هر مسئولی در محیط کار خود به صورت طبیعی با عده ای صمیمیت بیشتری دارد و به همین جهت امام علی(ع) خطاب به مدیران می فرماید تلاش کنید با راستگویان پیوند داشته باشید، تصریح کرد: امام علی(ع) در ادامه این نامه تملق و چابلوسی نسبت به مدیران را نهی می کند و می فرماید: از همکاران نزدیک ات سخت مراقبت کن، اگر یکی از همکاران نزدیک ات دستش را به خیانت باز کرد و گزارش مخبرانی که فرستادی خیانت او را تایید کرد، او را با تازیانه کیفر بده وآنچه از اموال در اختیار دارد را از او باز پس بگیر.

خطیب جمعه موقت خرم آباد با اشاره به آغاز دهه فجر و بازگشت امام(ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ گفت: آنچه که امام راحل از ما انتظار دارد این است که راجع به گفتمان انقلاب اسلامی مسئولیت پذیر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق این امر بازخوانی اندیشه های امام راحل است، افزود: یکی از مسائلی که در اندیشه امام(ره) برجسته و پررنگ است و کسی نمی تواند خودش را پیرو امام بداند و به آن بی توجهی کند موضوع اعلام خطر اشرافی گری مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه امام(ره) می فرماید: مادامی که مسئولان از طبقه متوسط و مادون متوسط تشکیل شود امکان ندارد هیچ قدرتی اوضاع انقلاب را به هم بزند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرآیند تحقق انقلاب را در ۵ مرحله تشریح کرده است.

امام جمعه موقت خرم آباد ادامه داد: ایجاد انقلاب با از بین بردن رژیم سابق، ایجاد نظام اسلامی با تثبیت قانونی ساز و کار آن، ایجاد دولت اسلامی به معنای اینکه مسئولین سه قوه باید ویژگی هایی داشته باشند، ایجاد کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی ۵ مرحله فرآیند تحقق انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب است.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اینکه هم اکنون در مرحله سوم فرآیند انقلاب هستیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تشریح ویژگی های کارگزاران نظام فرمودند: انقلابی بودن، نقش آفرینی و اهمیت دادن به نقش آفرینی مردم برای انتخاب مسئولان، تمسک به اهل بیت و پیروی از سیره علوی از جمله ویژگی های مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه اولین اولویت یک مسئول باید رضای خدا باشد نه اینکه منافع خود، خانواده و جناح را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: در دهه فجر باید به بازخوانی اندیشه های امام راحل توجه کنیم.

خطیب جمعه موقت خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه پلاسکو در تهران گفت: باید تجلیل کنیم از شهدای پرافتخار عرصه آتش نشانی و جوانمردان بی ادعا که با روحیه بسیجی، هستی خویش را برای نجات دیگران در اوج خدمت ایثارگرانه فدا کردند.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه این حادثه درس هایی دارد، افزود: ضرورت شناسایی و ایمن سازی ساختمان های ناامن از درس های این حادثه است و این امر فقط مختص تهران نیست و در همه استان ها باید بررسی شود.

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید مقام معظم رهبری بر ادامه مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی قوه قضاییه و سایر ارگان ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید از ورود قوه قضاییه در مبارزه جدی با مفاسد تقدیر و حمایت همه جانبه کرد.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه باید از عملکرد قوه قضاییه در ورود به مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله حقوق های نجومی و پرونده های سنگین اقتصادی حمایت کرد، تصریح کرد: قوه قضاییه باید در مبارزه با عاملان مفاسد جدی و صریح عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه مفاسد اقتصادی به اقتصاد کشور ضربه می زند و ضرر آن به مردم می رسد، افزود: ضمن حمایت از قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اعلام می کنیم این موضوع تنها مختص تهران نیست و در همه جا باید با مفاسد اقتصادی مبارزه شود.

خطیب جمعه موقت خرم آباد با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از افراد پاکدست، پاکدامن و زحمت کش در شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر شود.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه قانونی در مورد بررسی اموال اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و ما می گوییم انشاءالله این افراد پاکدامن و پاکدست هستند و باید معرفی شوند، تصریح کرد: این بررسی باید صورت گیرد و کارنامه افراد مشخص شود و باید بدانیم اعضای شوراها مفسد و سوء استفاده چی نبوده اند و قانون را دور نزده اند.

وی یادآور شد: ضمن تقدیر از اعضای پاکدامن و پاکدست این شوراها باید این بررسی ها انجام شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به نقش ایران در نشست آستانه قزاقستان گفت:این نشست یک پیروزی برای محور مقاومت در عرصه میدانی و دیپلماتیک بود.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه شکست طرح های غرب به ویژه آمریکا و موفقیت تلاش های منطقه ای ایران برای مبارزه با ترورسیم نتیجه این نشست بود، تصریح کرد: یکی از نشانه های شکست غربی ها این است که آمده اند طرح منع سفر سردار سلیمانی به کشورهای جبهه مقاومت را در کنگره آمریکا مطرح کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای بسیار خوب این نشست ایجاد شکاف عمیق و اختلاف بین گروه های مسلح سوری با تروریست های خارج از سوریه است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه محیط زیست و منابع طبیعی ما با فاجعه بزرگی روبه رو است و نیاز است به مصداق «حی علی عمل خیر» به کاشت نهال در استان بپردازیم، افزود: به یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم یک پویش مردمی و حرکت مردمی و رسانه ای در راستای نهضت غرس نهال و کاشت نیم میلیون نهال در لرستان صورت گیرد.
ارسال نظرات