سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری فجر با اجرای ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری در شهرستان رشت برگزار می شود
کد خبر: ۸۸۱۳۹۸۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، محمد پور حسن در نشست رسانه ای دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجرپیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) شهرستان رشت اظهار داشت: به مناسبت سی و هشتمین  سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر برگزار خواهد شد.

وی انقلاب اسلامی را شکوه ایثار و همدلی ملت مسلمان ایران، وحدت و اراده ملی  برای براندازی رژیم طاغوت و مبارزه با استبداد و دستیابی به استقلال آزادی جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری دهه فجر در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ است که گذشته را از آینده جدا کرده است.

پور حسن با بیان اینکه در تلاش بوده ایم دستاورد های ملت اسلامی  را در قالب هنر به جامعه معرفی کنیم تصریح کرد:  زبان هنر و فرهنگ زبانی تاثیر گذار و عمیق، جذاب و ماندگار جهت انتقال ارزش های دفاع مقدس از نسل گذشته به نسل های آتی و صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان از طریق محصولات فرهنگی و هنری امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه دستاورد های انقلاب در عصر ارتباطات به منظور جهانی شدن فرهنگ انقلاب اسلامی  جدی و تاثیر گذار است خبر داد: ۷۰ در صد آموزشگاه های استان گیلان در شهرستان رشت قرار دارد که شامل  آموزشگاه های آزاد هنری در بخش سینمایی، نمایش، موسیقی و تجسمی،    موسسات فرهنگی هنری چند منظوره و تک منظوره، کانون های آگهی و تبلیغات،   پایگاه های خبری و اطلاع رسانی ها، انجمن های فرهنگی و هنری می باشند.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به توانایی بالای هنرمندان سراسر مراکز این شهرستان گفت:  دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر  بر اساس نتایج دستاوردهای مراکز فرهنگی هنری شهرستان رشت ازابتدای شهریور امسال با بر پایی ۲۰ جلسه کمیته کاری توسط ستاد برگزاری جشنواره با آموزشگاه های آزاد هنری، انجمن ها، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان  و  فرمانداری شهرستان رشت انجام شد.

دبیر برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر با بیان اینکه هدف از جلسات تشکیل شده تدوین آیین نامه اجرایی، ثبت نام گروه ها،  مشخص کردن سازمان های همکار و نهایی کردن جدول برنامه های برگزاری این  جشنواره بوده است افزود: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را رئیس ستاد برگزاری این جشنواره بوده است.

پور حسن با تقدیر از هنرمندان و مدیران آموزشگاه های آزاد هنری در بخش سینمایی نمایش موسیقی و تجسمی در ۸۰ مرکز فرهنگی و هنری با حضور ۱۰۰۰ هنرمند و هنرجو شهرستان رشت اعلام کرد؛  ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری در طول ۱۰ روز ایام مبارک دهه فجر در شهرستان رشت برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در جشنواره امسال ۱۴ برنامه فرهنگی با عناوین محفل انسی با قرآن، کارگاه ایده تا محصول فجر، بصیرت در فضای مجازی، جام باشگاه های کتاب  کودک و نوجوان، جام بازی های رایانه ای فجر، قصه خوانی و شعر خوانی و تجلیل از ۲۹ خانواده معظم ۲۹ شهید انقلاب اسلامی رشت، تقدیر از شهدای مدافع حرم، همایش نقش زن در پیروزی اسلامی جشن بزرگ نخبگان فرهنگی، جشن انقلاب اسلامی، همایش فجر انقلاب اسلامی و همایش رویداد ایده تا محصول دیجیتال است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اعلام کرد در بخش هنری این جشنواره  ۴۶ برنامه توسط ۱۴ آموزشگاه آزاد موسیقی، ۳ آموزشگاه فیلم سازی و ۳ آموزشگاه نمایش، اجرا و برگزاری   ۱۱ نمایش صحنه ای ۱۲ کارگاه نمایش و ۱۰ نمایش خیابانی در سالن مجتمع خاتم الانبیا و پیاده راه فرهنگی شهرستان رشت انجام شده است.

پورحسن در بخش نمایشگاهی جشنواره فجر امسال از برگزاری  ۵ نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی از  ۱۰ تا ۱۵ و نمایشگاه نقاشی از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در گالری مارلیک و  نمایشگاه خوشنویسی و نمایشگاه نگار گری از تاریخ ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه در سازمان فرهنگی ورزشی برگزار شهرستان رشت می شود.

وی این جشنواره را دستاورد های آموزشگاه های آزاد هنری و انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان رشت دانست و بیان کرد: افتتاحیه دومین  جشنواره فجر شنبه مورخ  ۱۰ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور مدیران استانی وشهرستانی و اصحاب فرهنگ و هنر   برگزار خواهد شد و برنامه ها همه روزه صبح و عصر اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه جدول زمانبندی برنامه ها و اطلاعات کامل جهت بازدید  در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت به نمایش گذاشته می شود خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۷ برنامه توسط هنرمندان با حضور ۱۵ هزار نفر بازدیدکننده با استقبال بی نظیری مواجه شد.

پور حسن رخداد های سطح جهان توسط اسلام آمریکایی را برخوردار نبودن از ولایت فقیه اعلام کرد و تاکید کرد: عظمت انقلاب اسلامی و اهمیت دهه فجر،  آرمان های ولایت فقیه و رشادت های ملت ایران است و جهت قدردانی از این آرمان ها باید در ۳۸ سالگی انقلاب اسلامی جای شهدا را خالی و وجود سایه و برکت ولایت فقیه را از افتخارات ملت انقلابی خود بدانیم.

ارسال نظرات