امام جمعه الشتر

خودروهای بی کیفیت جان مردم را به خطر انداخته

امام جمعه الشتر با انتقاد از وجود خودروهای بی‌کیفیت داخلی گفت: حوادثی همچون تصادفات جاده‌ای که بر اثر تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی رخ می‌دهد، سالانه جان افراد بسیاری را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۹۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به ایام‌الله دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: دهه فجر فرصتی مناسب برای بازگویی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم است.

وی افزود: دشمنان نمی‌خواهند دستاوردهای نظام برای مردم تشریح شود تا بدین وسیله مردم را نسبت به مسئولین و انقلاب بدبین نمایند.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه  سیاه‌‌نمایی پیشرفت‌های کشور توطئه‌ای هدایت شده از سوی استکبار است، ابراز داشت: استکبار با ابزار رسانه‌ای که در دست دارند، در صدد سیاه‌نمایی دستاوردها نظام مقدس اسلامی هستند لذا دهه فجر فرصتی برای بیان پیشرفت‌های کشور و کارهای صورت گرفته در جهت اتحاد و همدلی در جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر این انقلاب توانسته است تا بدین مرحله از رشد و توسعه و پیشرفت برسد، مدیون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان و نیز خانواده معظم این عزیزان است.

خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: این حادثه نباید به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید ابعاد حادثه بررسی و ابزار پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده فراهم گردد.

موسوی مستحکم‌سازی بافت‌های فرسوده را از جمله عوامل پیشگیری حادثه‌های مشابه عنوان و تأکید کرد: متأسفانه در برخی انبوه‌سازی‌هایی که صورت می‌گیرد، حداقل استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود و این امر زمینه رخدادهای ناگوار در آینده را فراهم می‌سازد.

وی ادامه داد: حادثه پلاسکو تلنگری بود تا نسبت به زمینه‌های وقوع حوادثی که جان مردم را به خطر می‌اندازند، مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند و برای جلوگیری از حوادث مشابه، برنامه‌ریزی و اقدام عملی صورت گیرد.

امام جمعه الشتر با انتقاد شدید از خودروهای بی‌کیفیت داخلی، گفت: البته حوادثی همچون تصادفات جاده‌ای که بر اثر تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی رخ می‌دهد، سالانه جان افراد بسیاری را می‌گیرد.

موسوی اضافه کرد: متولیان امر و مسئولین باید همه ابعاد حوادث و رخدادهایی که زندگی و جان مردم را به خطر می‌اندازند مورد بررسی و در جهت رفع معضلات موجود تلاش نمایند.

خطیب جمعه الشتر در ادامه سخنان خود با انتقاد از نحوه تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان، اظهار داشت: گاهی دیده می‌شود که فرهنگ و رفتاری غیر از آنچه که سبک و رفتار اسلامی است، وارد فرهنگ جامعه ما می‌شود که نمونه آن را در نحوه تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان دیدیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی بدون اینکه متوجه باشیم، خود ما هم دچار نفوذ فرهنگی می‌شویم، افزود: سکوت یک دقیقه‌ای یا روشن کردن شمع، گرچه فی نفسه ایرادی ندارد اما در سبک زندگی اسلامی که در جامعه ما حاکم است، مراسمات ترحیم و مجالس عزاداری به یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) باید گرفته شود اما متأسفانه آنچه که در نحوه تسلیت به خانواده‌های داغدار آتش‌نشانان منتشر شد، سبک غربی و به دور از فرهنگ و آداب اسلامی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار