نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ بیگانگانِ شرقی و غربی به پیشرفت نخواهد رسید بلکه فقط با پرچم ولایت و اسلام به پیروزی دست پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۹۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: متاسفانه در این حادثه دلخراش 25 نفر از شهروندان و آتش نشانان غیور و غیرتمندان را از دست دادیم. باید قدر شناس باشیم و یاد و خاطره آنها را همیشه زنده نگه داریم.

وی افزود: در این حادثه مرگبار، فرمانده‌ای امین و یکی از همشهریان استان مرکزی شهید بهنام میرزاخانی را از دست دادیم. نباید هیج وقت رشادت ها و جانفشانی آنها را فراموش کنیم. 

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: اگر ساختمان قدیمی یا کارگاه های قدیمی و چندین سال ساخت داریم برای ترمیم و مرمت آنها چاره‌ای اندیشید. حادثه پلاسکو فقط نتیجه سهل انگاری بود. مشکلات فنی باید از سوی مسئولین ذی‌ربط مرتفع می شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه آن‌چه که ملت و همه اهل عالم در حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده کرد، ایثارگری و فداکاری از سوی آتش‌نشانان بود، افزود: آنها خود را برای نجات مردم در شرایطی به خطر انداختند که وقوع هر حادثه دلخراش و ناگواری برایشان قابل پیش‌بینی بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: باید همه افراد جامعه آموزش های لازم را ببینند که اگر حادثه ای در جامعه رخ داد بتوانند به کمک دیگران بشتابند و از حرفه خود استفاده کنند نه مثل حادثه پلاسکو شاهد صدها میلیارد تومان خسارت باشیم. قطعا این صد میلیون تومان به هزاران میلیون تومان خواهد رسید چراکه همه مغازه های آن بنگاه های تجاری لباس و کفش و... بوده است.

حادثه پلاسکو؛ هشداری برای لزوم چاره‌اندیشی در بازسازی ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده

وی با اشاره به اینکه دولت باید در این زمینه تدبیر کند، گفت: همه شهرداری ها، مدیریت بحران شهرستان ها، دولت، وزرا همه باید در این زمینه تدابیر کنند و به همه ساختمان های قدیمی تذکر لازم را دهند که دیگر شاهد هم چین حادثه مرگباری در کشورمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: قطعا پیشگیری بهتر از درمان است پس همه مسئولین و مردم باید در این زمینه کمک کنند و دارایی های پیدا شده در این ساختمان را به صاحبانشان برگردانیم. به مالکان پلاسکو که همه دارایی ها و درآمد خود را از دست داده اند و فعلا کاری برای درآمد ندارند کمک رسانی شود و هر کس به سهم خود در این زمینه کمک کند و دریغ نکند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: باید مسائل اتقصادی؛ اجتماعی، برق، آب و گاز را در ساختمان های مشابه و فرسوده پیگیری و مورد عنایت قرار دهیم. این حادثه باید درس و عبرتی برای همه باشد.

عمل و تحقق شعارهای انقلابی راه را بر دشمن تنگ کرد

وی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر گفت: 12 بهمن روز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و روزشمار به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: بازگشت بابرکت امامی که روشن کننده راه و مرجع ما بوده و ساختن شعارهای «استقلال، آزادی» و ـنه شرق نه غربی، جمهوری اسلامی» راه را بر دشمنان تنگ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: وحدت ملی رمز پیروزی انقلای اسلامی است و امام راحل توانست با دید روشن و تدبیرهای اندیشمندانه دست صهیونیست‌ها و نظام سلطه را از کشور قطع کند.

پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو حرکت در مسیر ولایت است

وی ادامه داد: ما با فرهنگ بیگانگان شرقی و غربی به جایی نخواهیم رسید جمهوری اسلامی فقط با پرچم ولایت و اسلام به پیروزی خواهد رسید.

وی عنوان کرد: تا زمانی که پرچم انقلاب اسلامی دست شما مردم فرهیخته و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشد قطعا به پیروزی خواهیم رسید و مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهیم زد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: ترامپ با صادر کردن قوانین جدید در آمریکا مانع از ورد 7 کشور مسلمان به آمریکا شده است این محدویت ها قطعا بر ما اثرگذار نیست دولتمردان آمریکایی هر روز علیه ملت ایران قانونی را مصوب می کنند اما بدانند راه به جایی نخواهند برد.

وی گفت: آمریکا با جنایت های انجام داده در بحرین، سوریه، لبنان و عراق و حمایت از آل‌سعود و اسرائیل این توقع را دارد که ملت ایران از مردم مظلوم مسلمان منطقه حمایت نکند، ولی کور خوانده است این آرزو را باید به گور ببرد.

محدودیت های مهاجرتی اعمال شده از سوی دولتمردانآمریکا، نشان دهنده کینه استکبار جهانی 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: عربستان در حادثه 11 سپتامبر در انفجار برج‌های دوقلو نقش داشت اما شاهدیم که دولتمردان آمریکا به این رژیم کاری ندارند و میخواهند کینه و عقده خود را بر روی ملت ایران خالی کنند.

خطیب جمعه اراک گفت: این محدودیت مهاجرتی که شامل عربستان نمی‌شود نشان از این دارد که آمریکا نسبت به ملت اسلامی کینه دارد چراکه نخست وزیر انگلیس نیز این مطلب را در میان سرمایه داران در بحرین دوباره تکرار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های خود دست برنخواهد داشت

وی با تاکید بر موضع‌گیری ایران در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیت را غاصب و اشغالگر می‌داند و هیچ وقت از از آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اتحادیه اروپا موافقت کرده است که پایتخت اسرائیل را به سرزمین های غزه ببرد چراکه هدف آنها این است که دست به کشتار سازمانی بزنند و رهبران فرهیخته و بزرگ را کهمنشا خیر و برکت هستند را شناسایی و ترور کنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: امیدواریم که دولت غاصب اسرائیل که دست پرورده آمریکا است در آینده نه چندان دور بسزای اعمال خود برسد و نام آنها برای آخرین بار در قبرستان تاریخ ثبت شود و همه مسلمانان به ویژه فلسطین به آرامش برسند.

وی بیان کرد: امیدواریم که مذاکراتی که اخیرا در قزاقستان برای آتش بس سوریه انجام شده است به موفقیت برسد و سوریه نیز استقلال خود را بدست آورد و از این به بعد شاهد مذاکرات سوری باشیم.

واحدهای تولیدی؛ سرمایه ملی نه گوشت قربانی 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم احیای صنایع استان به ویژه هپکو گفت: هپکو و سایر واحدهای صنعتی استان مرکزی باید با تدبیر و تدوین درست دوباره به مسیر اصلی خود که ورود به چرخه تولید و ساخت ماشین آلات راه‌سازی است، بازگردد. این واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه ملی کشور محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت باید از صنایع حمایت کند. نه هپکو و نه هیج کارخانه دیگری گوشت قربانی دست ما نیستند که به حال خود رها شوند. راه اندازی و احیای واحدهای صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد و مدیریت آنان باید به دست افراد امین و پاک دست سپرده شود.

نماینده ولی‌فقیه در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید به فکر شفاف سازی باشند و بدانند به چه کسانی وام می‌دهند؛ نه اینکه به فکر منافع خود باشند و جیب خود را پر کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات