ابراهیم رزاقی در گفتگو با «بسیج»:

انضباط مالی در دولت وجود ندارد

ابراهیم رزاقی گفت: متاسفانه انضباط مالی در دولت یازدهم دیده نمی‌شود؛ دولت، ادعایی کرده که اجرایی نمی‌کنند یعنی دروغ می‌گویند از این رو نمی‌توان به این دولتمردان اعتماد کرد و نباید در رئوسمسوولیتی قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۴۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷

دکتر ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره وجود انضباط مالی در دولت اظهارداشت: متاسفانه انضباط مالی در دولت یازدهم دیده نمی‌شود. مردم انتظار برخورد صادقانه از مسوولین جمهوری اسلامی ایران دارند اما وقتی دولت، ادعایی کرده که اجرایی نمی‌کند نمی‌توان به این دولتمردان اعتماد کرد و نباید در جایگاه مسوولیتی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نباید به مدیران گستاخ و فاسد مسوولیت داده شود افزود: متاسفانه در کشورمان شاهد هستیم که مدیرانی فاسد درصدد احراز پست و مقام بیشتری در کشورمان هستند این در حالی است که این تبار هم مرتبا تکثیر می‌شوند و چنین رویکردی از دوران دولت سازندگی در کشورمان رخ داده است.

وی در ادامه گفت: یکی از اصلی ترین الزاماتی که باید توسط مدیران اقتصادی و غیر اقتصادی دیده شود این است که باید رفتار شان هر چه بیشتر در جهت شرع باشد لذا مدیران نباید از حیثیت نظام جمهوری اسلامی برای منفعت طلبی فردی و حزبی مایه بگذارند و این در حالی است که افرادی را در جامعه مان داریم که جان خود را برای حفظ نظام  فدا نموده و هیچ وقت منت جان و مال را برای نظام نداشته‌اند. بسیاری از این افراد و خانواده شان در فقر و بیکاری به سر می‌برند و ادعای امتیازی را هم نداشته‌اند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: مدیران فاسد که همان حقوق نجومی‌ها محسوب می‌شوند در پی این هستند که دوقطبی شدن اقتصادی در کشورمان ایجاد کنند یعنی دو طبقه فقیر و ثروتمند. از اینرو می‌خواهند قشر فقیر جامعه را علیه نظام تحریک کرده و بیشترین سهم از بیت المال را برای منفعت بیشتر کسب کنند.

رزاقی در خاتمه افزود: مدیران برخوردار از حقوق نجومی‌ باید توسط دستگاه های نظارتی محاکمه شوند. رهبری معظم انقلاب  بارها تاکید کردند که حقوق نجومی‌ها  نتوانسته خدمات متناسب با حقوق  نجومی را به جامعه ارائه دهند. بهتر است گفته شود که حقوق نجومی‌‌ ‌ها یک قدم هم برای فعالیت های مورد نیاز مردم و نظام برنداشته و نباید اجازه داده شود تا مدیران خوبی که در کشورمان داریم نادیده گرفته شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار