مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان خبر داد

برپایی ۴ اردوگاه اضطراری در سطح استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار اردوگاه اضطراری در سطح استان سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های کنارک، زرآباد، دلگان و چابهار برپا کردیم و تا عادی شدن شرایط منطقه اسکان اضطراری هموطنان را ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۶۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان درباره سیل اخیر در این استان و خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: از تاریخ یکم بهمن ماه باران در استان شروع به باریدن گرفت که حجم زیاد بارش در مناطقی از استان باعث پر شدن سدها شد که نمونه آن کنارک بود که بواسطه آن منابع آب منطقه خوب تأمین شد.

وی تاکید کرد که در ایرانشهر، خاش، سوران، سراوان، قصر قند، فنوج، بنت و چابهار بارندگی خوبی وجود داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اما با توجه به اینکه در روستاها خانه در مسیر رودخانه ساخته شده است که بافت فرسوده دارند، مشکلاتی برای مردم ایجاد شد که جمعیت هلال احمر در سطح استان خدماتی را ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه ما 695 روستا را در طول وقوع سیل امداد رسانی کردیم، بیان کرد: 235 تیم عملیاتی در این حوزه با ظرفیت 3040 نفر خدمات رسانی کردند که 2371 نفر آسیب دیده وجود داشت که به آسیب دیدگان خدمات ارائه شد.

راشکی، ادامه داد: از این تعدد همکاران ما 1550 خانوار را اسکان دادند، 1456 چادر امدادی توزیع شد، 1433 تخته موکت، 4514 تخته پتو، 4406 کیلو نایلون سنگری،960 شعله والور، 375 شعله فانوس، 15993 قوطی کنسرو و 819 کلمن آب نیز میان سیل زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این فاصله 166 خودرو در مسیر سیل در سطح شهرستانها که در رودخانه گرفتار شده بودند که جمعیت هلال احمر 664 نفر فرد را نجات داده است، تصریح کرد: در این میان به وسیله تخریب در شهرستان خاش یک نفر فوت شد اما دو نفر نیز نجات داده شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه چهار اردوگاه اضطراری در سطح استان سیستان و بلوچستان برپا کردیم، افزود: در شهرستان‌های کنارک، زرآباد، دلگان و چابهار تا عادی شدن شرایط منطقه اسکان اضطراری هموطنان را خواهیم داشت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نجات جان 19 نفر از هموطنان را از اقدامات انجام شده در سیل بود که یک مورد در شهرستان خاش، یک مورد در شهرستان ایرانشهر بود و در کنارک نیز خودرویی در وسط آب گرفتار شده بود که همکاران هلال احمر افراد داخل آن را نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان درباره ارگان‌هایی که در کنار جمعیت هلال احمر فعالیت مشترک دارند، گفت: خدمات دستگاههای مختلف در این امر در حال انجام است؛ در کنار جمعیت هلال احمر، وزرات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، مدیریت بحران حضور دارند و در تلاش هستیم تا خسارت مربوطه را ارزیابی و برطرف کنیم.

 

ارسال نظرات