مخترع لرستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ؛

وضعیت به گونه ای نیست که نخبه به استقلال برسد/ لزوم جدی گرفتن علایق دانش آموزان

مخترع بسیجی گفت: هنوز وضعیت کشور به گونه ای نشده که نخبه به استقلال برسد و در مسیر اهداف قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۹۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
ندا زارع منش، مخترع بسیجی فارغ التحصیل دانشگاه تهران کارشناسی مهندسی شیمی وارشد مهندسی داروسازی دانشگاه تهران با دو ثبت اختراع که یکی دارویی و سوخت های اتمی کمک به جذب نوترون در رآکتور اتمی است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان اظهار داشت : طرح های پژوهشی و مقالاتی داشته ام، تحصیلاتم نیز با اختراعاتم کاملا مرتبط هستند به آزمایشگاه شیمی مربوط می شوند.

وی افزود : دو اختراع داشتم که یک مورد آنها ثبت اختراع شده و مورد دیگر بحث سوخت های اتمی است که کمک به جذب نوترون در رآکتور اتمی می کند.

مخترع بسیجی خاطرنشان کرد : اولین اختراعم درسال دوم دبیرستان و در زمان دانش آموزی با همکاری یکی از همکلاسی هایم انجام دادم اما طرح دوم را خودم به صورت شخصی انجام دادم و تمام امتیازاتش متعلق به خودم بود.

وی به ایده نخستش که به اختراع تبدیل شد اشاره داشت و گفت : نمونه آزمایشگاهی انجام شد و تاییدیه پزشکی را گرفتم و تنها نهادی که از طرح های من تا کنون حمایت کرده سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناروی استان لرستان بوده است .

زارع منش ضمن بیان اینکه پیک منت دارویی یکی از اختراعاتی است که به ثبت رسانده عنوان داشت : پیک منت دارویی است که به ثبت رسیده این دارو سبب کاهش درد دندان، از بین بردن بوی بد دهان وترمیم پروتز دندان میشود.

وی تصریح کرد : این دارو در زمان مصرف برای دندان ها حتی اگر خورده شود، نه تنها ضرر ندارد بلکه به گردش خون نیز کمک می کند.

مخترع بسیجی با اشاره به اینکه برای برخی اختراعات در جشنواره‌ها یا همایش‌ها کسب مقام داشته است خاطر نشان کرد : ، دوران دانشجویی دو طرح داشتم یکی از آنها نوعی آکنه طراحی کردم که کاربرد نفت، گاز و پتروشیمی بود که رتبه دوم اختراعات سراسری دانشگاه کرمانشاه را دربافت کرد و دیگری به عناون یکی از ۳۱۳ نخبه لرستانی شدم.

وی افزود : وجود ارگانی برای حمایت ضروری است تا بتوانم بدون دغدغه به کار تولید بپردازم و برای جامعه یک محصول کاربردی تولید کنیم.

زاع منش گفت : در چند سال اخیر مسئولان خیلی تلاش کردند که جایگاهی برای مخترعین قرار دهند و حتی بنیاد علمی رشد را راه اندازی کردند اما هنوز وضعیت به گونه ای نشده که نخبه به استقلال برسد و در مسیر اهداف قرار بگیرد.

مخترع بسیجی حمایت های ویژه نخبگان در استان را خیلی ضعیف شده دانست و تصریح کرد : در سال های اخیر همایش و نمایشگاه ندیدم ؛آخرین نمایشگاه که شرکت کردم هفته دفاع مقدس بود که بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان برگزار کرد ،

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ما عنوان داشت : به‌عنوان یک مخترع یا نخبه انتظاراتی که از مسئولان مربوطه داریم این است که سخت کوشی را مورد توجه قرار دهند بیشتر وقت بگذارند و تلاش کنند تا استان ما از لحاظ علمی پیشرفت کند تا وضعیت اقتصادی و بیکاری جوانان برطرف شود.

انتهای خبر/ ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار