درحادثه پلاسکو شاهد بودیم که تعداد محدودی از واحدها بیمه اموال کرده بودند که در این خصوص باید مسئولین کشوری عنایت داشته باشند و در پرداخت حق بیمه همت بیشتری کنند تا مردم با انگیزه بیشتری اموال و محصولات خود را بیمه کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۲۴۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حادثه تلخ ساختمان پلاسکو گفت: پلاسکو به قطب تجاری کشور تبدیل شده بود اما به علت بافت فرسوده آن تذکرات متعددی از طرف مسئولین داده شده بود که در نتیجه کم توجهی حادثه‌ای بزرگ و تلخ در این مرکز رخ داد.

وی افزود: در جریان این حادثه شاهد شجاعت و جانفشانی آتشنشانانی بودیم که با تمام وجود جان خود را برای نجات دیگر همشهرنشان به خطر انداخته و در این حادثه به شهادت رسیدند لذا این آتش نشانان شایسته تجلیل هستند چرا که آنان نمونه ایثار در جامعه هستند ایثاری که هر کس نمی‌تواند آن را انجام دهد. 

وی با تاکید بر ایمن سازی ساختمان‌ها و تقویت ستاد بحران گفت: با وقوع این حادثه تلخ باید درس عبرت گرفته و کلیه ساختمان‌های تجاری، عمومی و مسکونی ایمن سازی شود تا شاهد چنین حوادث تلخ که موجب به خطر افتادن جان خود و شهروندان دیگر می‌شود نباشیم و در کنار آن باید ستاد بحران نیز به نحو احسن تقویت شود.

امام جمعه مشگین‌شهر ادامه داد: به دنبال این حادثه شبکه‌های ماهواری در تلاش برای زخم زدن بر این زخم بودند که با هوشیاری صدا و سیما و پخش زنده آن حادثه توطعه‌های دشنان را ناکام گذاشت لذا عملکرد صدا و سیما نیز در این جریانات جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به بیمه اموال واحدهای تجاری گفت: در این حادثه بزرگ شاهد بودیم که تعداد محدودی از واحدها بیمه اموال کرده بودند که در این خصوص باید مسئولین کشوری عنایت داشته باشند و در پرداخت حق بیمه همت بیشتری کنند تا مردم با انگیزه بیشتری اموال و محصولات خود را بیمه کنند چرا که در حال در ماه‌های پایانی سال قرار گرفته‌ایم و هنوز حق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان پرداخت نشده است و مردم به سختی زندگی می‌کنند.

وی افزود: ما باید همیشه آماده برای سفر آخریت باشیم چرا که در حادثه ساختمان چلاسکو آتش نشانان به صورت ناگهانی عازم سفر آخرت شدند.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از جنس مردم بود که با فریاد الله اکبر انقلاب به پیروزی رسید و اسلامی بودن این انقلاب از محاسن مهم آن است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم در صحنه باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل این کشور قد علم کند لذا ولایت‌مداری، اتحاد و حضور در صحنه مردم برای این کشور سرنوشت ساز است که موجبات پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمنان را فراهم کرده است.

امام جمعه مشگین‌شهر در سخنانی دیگر با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از وظایف قوه قضائیه است که کمک به دستگاه قضایی در جهت رسیدن به اهداف لازم است.

وی افزود: اخیراً قوه قضائیه به جد در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی و پرونده فیش‌های نجومی وارد عرصه شده و در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: به دنبال بررسی پرونده‌های مفاسد اقتصادی در کشور در مرکز استان و شهرستان نیز دستگاه قضایی وارد عرصه شده و گام‌های ارزشمندی نیز برداشته است که جای تقدیر دارد.

 

ارسال نظرات