خبرهای داغ:

کاهش ۱۰ ساله عمر با دیابت

دیابت نوع ۲ طول عمر را حدود یک دهه کاهش می‌دهد. این نتیجه تحقیق جدیدی است که در JAMA منتشر شد. این تحقیق که شامل بیش از ۵۱۲ هزار فرد بالغ چینی بود روشن ساخت کسانی که در میانسالی مبتلا به بیماری متابولیک تشخیص داده می‌شوند، به طور میانگین در مقایسه با افراد دیگر، ۹ سال از عمرشان را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۱۴۲۵۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت‌کنندگان بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ وارد طرح تحقیقاتی شدند و تا ۲۰۱۴ زیر نظر بودند. از این گروه، ۶ درصد دیابت داشتند (۴ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کردند و ۸ درصد ساکن مناطق شهری بودند).

 

محققان دریافتند افراد دیابتی دو برابر بیش از سایرین در معرض خطر مرگ در سالهای آتی بودند و این خطر در مناطق روستایی از مناطق شهری بیشتر بود.

 

دیابت با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب، سکته، بیماری مزمن کلیوی، بیماری مزمن کبد، عفونت و سرطان کبد، پانکراس و سینه مرتبط است.

 

خطر مرگ ناشی از عوارض دیابت (کتواسیدوز دیابتی یا کما) در نواحی روستایی بسیار بیشتر از نواحی شهری و بسیار بیشتر از مناطق پردرآمد بود.

 

محققان دانشگاه آکسفورد تخمین زده‌اند که احتمال ۲۵ ساله مرگ در میان افرادی که در سن ۵۰ سالگی مبتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند ۶۹ درصد است. در مقابل این احتمال برای افراد مشابه غیردیابتی ۳۸ درصد است. کاهش عمر حدود ۹ سال بود (۱۰ سال در مناطق روستایی و ۸ سال در مناطق شهری).

 

بیش از ۲۹ میلیون آمریکایی دیابت دارند و طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، این بیماری هفتمین علت اصلی مرگ است. بیش از یک چهارم امریکایی‌هایی که ۶۵ سال و بیشتر عمر می‌کنند دیابت دارند.

 

تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که کاهش وزن و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. یک تحقیق که در ماه مارس ۲۰۱۶ در دانشگاه نیوکاسل انگلستان انجام گرفت روشن ساخت که از دست دادن ۱۰ درصد از وزن بدن خطر دیابت نوع ۲ را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

این تحقیق که در Diabetes Care منتشر شد روشن ساخت که دنبال کردن یک رژیم غذایی شدید و فشرده (۸۰۰ کالری) به مدت ۸ هفته، دیابت را متوقف می‌سازد. اگر بیماران بتوانند کاهش وزن خود را حفظ کنند، از دیابت دور خواهند ماند. حتی بیمارانی که ۱۰ سال مبتلا به دیابت بوده‌اند هم می‌توانند روند بیماری را معکوس کنند.

 

 منبع:دیابتیک نیوز

ارسال نظرات
پر بیننده ها