نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس :

وزارت کار در اشتغالزایی "ناتوان" بود/۷۰ درصد جوانان بیکارند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در امر ایجاد اشتغال مجموعه موفقی نبود و در حال حاضر در هر شهری بیش از ۷۰ درصد جوانان آن شهر بیکار هستند.
کد خبر: ۸۸۱۴۲۸۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت الله خادمی اظهار داشت: ما مسئولان کشور باید در برابر بیکاری جوانان شرمنده باشیم؛ این یک فاجعه است که در هرشهری بیش از 70 درصد جوانان آن شهرستان بیکار باشند.

وی افزود: حوزه انتخابیه ایذه و باغملک را مثال می‌زنم که بیشتر جوانان این 2 شهرستان دارای مدارک علمی بالا هستند اما متاسفانه بیش از 70درصد آنها بیکار و جویای کار هستند، چرا مسئولان دولتی با آمارهای دروغ می‌خواهند کم کاری خودشان را جبران کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک  در مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت کار در طول این چند سال به خوبی عمل کرده است؟ تصریح کرد: در حقیقت در طول این چند سال اخیر وزارت کار عملکرد خوبی برای مردم کشورمان در بر نداشت و به نظر بنده نمره "10" برای این وزارتخانه کافی است.

وی با اشاره به اینکه در این چند سال اخیر وزارت کار هیچگونه نگاهی به شهرستان‌های ایذه و باغملک نداشته است، بیان کرد: مسئولان وزارت کار باید شرمنده جوانان تحصیل‌کرده کشور به ویژه حوزه انتخابیه اینجانب باشند؛ اما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از همه جوانان جویای کار کشور عذرخواهی می‌کنم و باید بیان کنم که متاسفم برای مسئولانی که فقط به فکر منافع حزبی خود هستند.

خادمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای برون رفت از وضعیت کنونی اشتغال چه باید کرد؟ عنوان کرد: باید بخش خصوصی و تولید در کشور راه‌اندازی شوند؛ چرا که اینها می‌توانند اشتغال زا باشند و مشکل بیکاری را حل کنند، البته بانک‌ها و وزارت کار نیز در امر اشتغال می‌توانند کمک بسزایی کنند اما متاسفانه همین 2 ارگان هم رقیب بخش خصوصی شدند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: وزارت کار نتوانسته متناسب با منابع مالی این کشور امر مهم اشتغالزایی را انجام دهد؛ این وزارتخانه با توجه به گستردگی فراوانی که دارد باید کمک می کرد؛ به بخش‌های تعاونی که توسعه ایجاد کنند اما این رویکرد را درپیش نگرفتند چرا که خود این وزارتخانه رقیب بخش خصوصی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار