همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای گرامیداشت سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شبکه های رادیویی با تولید و پخش برنامه های متنوع این مناسبت را گرامی می‌دارند.
کد خبر: ۸۸۱۴۳۴۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، برنامه های متنوعی را تدارک دیدند که در این مناسبت تقدیم مخاطبان خود می‌نمایند. بخشی از برنامه ها به شرح زیر است:

رادیو اقتصاد

«روز از نو» رادیو اقتصاد در این برنامه کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار سه شنبه 12 بهمن ماه ساعت 6:30 به مدت 85 دقیقه به مناسبت آغاز دهه فجر، با ساخت آیتم های تاریخی برای نشان دادن شور و شادی مردم در این روز مبارک همراه شنوندگان خواهد شد.

«نود و هشتی‌ها» این برنامه نیز کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:00 به مدت 85 دقیقه در ایام دهه فجر در قالب تعاملی و با حضور غلامحسین طاهری، کارشناس اقتصادی و نیز ساسان شاه ویسی، کارشناس اقتصاد بین الملل به تناسب بحث و موضوع و آیتم های جالب در خصوص دهه فجر به روی آنتن رادیو اقتصاد خواهد رفت.

«رهیافت» نیز کاری از گروه کسب و کار در ایام ده فجر ساعت 21:00 به مدت 55 دقیقه با حضور کارشناسان مربوطه به موضوعاتی در خصوص مقایسه منافع اقتصاد استکبار جهانی در ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی می پردازد.

رادیو ایران

«کوی نشاط» کاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران است که روز 21 بهمن ماه از ساعت 9 صبح با پخش نمایش‌های شاد، سرودها و ترانه‌های مختلف این روز را گرامی می دارد. "رادیو جمعه" نیز در روزهای پانزدهم و بیست و دوم بهمن با پخش نمایش هایی شاد این ایام را گرامی می دارد.

"سلام ایران"به ارائه گزارشی از برنامه‌ها، جشن‌ها و مسابقات ورزشی و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن می پردازد. این برنامه یازدهم و بیست و سوم بهمن ساعت 6:30 پخش می شود که در ایام دهه فجر به"صبح انقلاب" تغییر نام یافته و هدف آن برگزاری جشن صبحگاهی به مناسبت دهه مبارک فجر همراه با بخش های متنوع و شاد است.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز بنابر مأموریت‌های تعریف شده و همگام با دیگر شبکه‌های رادیویی با پخش متن‌ها و موسیقی‌های مرتبط این مناسبت را گرامی می‌دارد.

رادیو تهران

«۵۷» این ویژه برنامه همگام و همراه با برگزاری جشن انقلاب، تصمیم دارد با ایجاد فضایی شاد و مفرح، از طریق اجرای مسابقه و بخش های متنوع دیگر، روزهای دهه مبارک فجر (12 تا 22 بهمن) را در کنار مخاطبان خود در سراسر تهران و کشور جشن بگیرد. تهیه و تولید این برنامه بر عهده گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران است.

مخاطبان می‎توانند ساعت 18:30 شنونده این ویژه برنامه باشند. میثم عبدی و امیر بنی هاشمی تهیه کنندگان و آوید بزرگی، ساحل کریمی، وحید رونقی و امین قاضی گویندگان، در این ویژه برنامه همراه شنوندگان هستند.

سایر برنامه‌های روزانه رادیو تهران همچون: تهران در شب، ذره‎بین، سایه روشن، راه اینجاست، گفتاورد، مرورگر، صبح تهران و کتاب شب نیز در این ایام، به طرق مختلف به موضوع دهه فجر خواهند پرداخت.

رادیو جوان

«ملاقات» این ویژه برنامه از 12بهمن تا 22بهمن ساعت 14 هر روز پخش می شود. ملاقات یک مستند گزارشی با تهیه کنندگی مجتبی حسنی و اجرای امین قاسمی فرع به گفتگو با افراد موثر در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

«محله من و ما» در این برنامه که به تهیه کنندگی علی نوبخت تولید و پخش می‌شود، در یک آیتم با خانواده های انقلابی گفت و گو می ‌کند. محله من و ما از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 20:00 به گویندگی صدیقه مرادی و هستی دوخت توکل پخش می‌شود.

رادیو سلامت

«کارنامه» کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که با حضور مسئولان و کارشناسان، به بررسی دستاوردهای سازمان های حوزه سلامت همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان هایی از قبیل بهزیستی، هلال احمر، محیط زیست و ... خواهد پرداخت. این برنامه همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر از تاریخ 12 الی 22 بهمن ماه به صورت ویژه در ساعات9:50و23:50به مدت 10 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

«فردای روشن» این ویژه برنامه نیز به عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت با حضور کارشناسان به بررسی دستاوردهای حوزه سلامت می پردازد. این برنامه در ساعات18:50و2:30 به مدت 10 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

رادیو صبا

«مشاعره انقلاب» ویژه برنامه ای ست که در آن شرکت کنندگان به صورت حضوری و در یک رقابت جذاب و شنیدنی با یکدیگر به مشاعرۀ اشعارانقلابی می پردازند. در این برنامه مهدی دادجو تهیه کننده و چنگیز نوبهار کارشناس_مجری همراه مخاطبان هستند. مشاعره انقلاب در روزهای یکشنبه 17بهمن، سه شنبه 19بهمن و 5شنبه 21 بهمن به مدت 30 دقیقه در ساعت 16:15 تقدیم شنوندگان رادیو صبا می شود.

«طنز و ترانه» عنوان برنامه ای است با ساختاری ترکیبی- نمایشی از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا که در روزهای زوج پخش می‎شود. این برنامه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با پخش ترانه ها و سرودهای انقلابی، مطالب مرتبط و همچنین گفت وگو با هنرمندانی همچون: محمد گلریز و رضا رویگری به صورت ویژه تقدیم مخاطبان می شود. برنامه "طنز و ترانه" روزهای چهارشنبه 13 بهمن، شنبه 16 بهمن، دوشنبه 18 بهمن و چهارشنبه 20 بهمن و در ساعت 18:45 به مدت یک‎ساعت با تهیه کنندگی مجید امجدی فرد و نویسندگی و اجرای صادق عبداللهی با محوریت ایام دهه مبارک فجر پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ

«سمت‌وسو» عنوان برنامه ای از رادیو فرهنگ که از 12 تا 22 بهمن یک روز در میان ساعت 20 به بررسی دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی و بازتاب وقایع روز دهه فجر می پردازد.

«شنیدنی‌های انقلاب اسلامی» که در ایام دهه فجر هر روز ساعت 20:45 از رادیو فرهنگ پخش می شود و به روایت شنیدنی هایی از تاریخ و تحولات انقلاب اسلامی می پردازد.

«کوبه» رادیو فرهنگ دراین برنامه نیز که هر روز ساعت 15:15  پخش می شود، در ایام دهه فجر به بازتاب وقایع و اخبار دهه فجر انقلاب اسلامی می‌پردازد.

رادیو گفت‌وگو

«گفتمان انقلاب» این برنامه به مهمترین سرفصل های مفهومی نظیر انقلاب اسلامی و تهدیدات نرم، انقلاب اسلامی و نفوذ، انقلاب اسلامی و اسلام امریکایی، انقلاب اسلامی و پیشرفت و... می‌پردازد. گفتمان انقلاب از 12 تا 21 بهمن ساعت 18 به روی آنتن شبکه رادیویی گفت و گو می رود. در این برنامه تلاش شده در یک نگاه کاربردی به نسبت مفهوم" انقلابی گری" و اهداف راهبردی نظام پرداخته شود.

کوچه خاطرات، به روایت دربار و از کویر تا دریا نیز عنوان برنامه هایی است که در روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی با موضوعاتی پیرامون بررسی اسناد انقلاب و خاطرات مردم و دستاوردهای این پیروزی با میهمانان ویژه روانه آنتن شبکه رادیویی گفت‌وگو می‌رود.

رادیو معارف

«آن روزها» این ویژه برنامه هر روز در دهه فجر از ساعت 22 به مدت 40 دقیقه پخش می شود و شامل گفتگو با شخصیت‌‌های مبارز سال‌های اول انقلاب و بیان خاطرات دوران انقلاب با محوریت ارزش‌های انقلاب اسلامی است. آن روزها به تهیه کنندگی و سردبیری ابوالفضل سلیمانی و اجرای رضا ملایی پخش می‌شود.

من انقلابی ام این برنامه نیز که هر روز ساعت 20 به تهیه کنندگی و سردبیری اکبر طالبی نیا و اجرای رضا ملایی به روی آنتن می‌رود، به معرفی شاخصه های انقلابی بودن می پردازد.

رادیو نمایش

یازده عنوان سریال نمایشی تولید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با عناوینی همچون سال‌های گمشده، سفر سرخ، گپ دوستانه، بن‌بست سرهنگ افشار، آخرین زمستان، به تو خون به ارث می‌رسد، مسافران بهشت، دومادر، افرا، سازمان یافته و کودکی در زمستان برای پخش از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی آماده شده است که از این میان می توان به مضمون دو سریال زیر اشاره کرد؛

سازمان یافته به کارگردانی فریدون محرابی که موضوع آن مبارزه با رژیم پهلوی از سوی جوانان انقلابی است. این سریال ساعت 15:15 دقیقه ایام دهه فجر پخش می‌شود.

مسافران بهشت سریالی ترکیبی نمایشی که توسط مجموعه نویسندگان و هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه شده است و به خاطرات شهدای انقلابی می‌پردازد. مسافران بهشت ساعت12:30 دقیقه در ایام دهه فجر پخش می‌شود. سایر شبکه‌های رادیویی نیز یازده عنوان سریال نمایشی تولید شده اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو را در ایام دهه مبارک فجر در ساعات مختلف پخش به روی آنتن خواهند برد.

رادیو ورزش

«پنجرای رو به شب» عنوان برنامه ای از رادیو ورزش است که  از 12بهمن الی14بهمن مقارن با ایام مبارک دهه فجر در آیتمی به نام روز شمار انقلاب که ساعت 22:00 پخش می‌شود، به شرح  اتفاقاتی که در یازده روز انقلاب سال 57 افتاده است، می‌پردازد. مدت زمان این برنامه 50 دقیقه است.

«با گزارشگران» مصاحبه با مخاطبان و ورزشکاران، انعکاس رویدادهای مربوط به جشن دهه فجر، همچنین انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی ایام‌الله دهه فجر از جمله بخش‌های این برنامه است که هر روز مقارن با ایام الله دهه فجر ساعت 21:45 بمدت50دقیقه پخش می شود. مائده علاقمند و دیگر گزارشگران افتخاری در این برنامه همراه مخاطبان خواهند بود.

ارسال نظرات