فکت شیت‌های مرکز CDC آمریکا، نشان می‌دهد؛ بیش از ۲۹ میلیون نفر مبتلا به دیابت در آمریکا زندگی می کنند و ۸۶ میلیون نفر نیز در شرایط پیش از ابتلا به دیابت به سر می‌برند.
کد خبر: ۸۸۱۴۳۷۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، Tech times نوشت: مرگ و میر ناشی از دیابت، 12 درصد از کل تعداد مرگ و میرها در ایالات متحده را ناشی می‌شود که درصد قابل توجهی نسبت به آنچه که قبلا تصور می‌شده، افزایش یافته است؛ نتایج حاصل از این پژوهش، نشان می‌دهد؛ بیماری دیابت بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان، سومین علت مرگ و میر در آمریکا محسوب می‌شود.

این پژوهش که در مجله PLOS ONE منتشر شده، توسط دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا و بوستون انجام شده است.

دیابت نوع ۲، سومین عامل مرگ

یکی از تحقیقات مشابه، براساس داده‌های ما بین سال‌های 1980 تا 1990، آمده است که چهار درصد از کل مرگ و میرها به خاطر دیابت ایجاد می‌شود.

ساموئل پرستون، استاد جامعه شناسی دانشگاه، گفـت: اگر دیابت به عنوان یک فرایند بیماری حذف شود، تعداد مرگ و میر به میزان 12 درصد کاهش می‌یابد.

اندرو استوکس، استاد جمعیت شناسی دانشگاه بوستون، مجموعه‌ای از مقالات در مورد ارتباط میزان مرگ و میر با چاقی بیش از حد و دیابت به عنوان یکی از پیامدهای اصلی چاقی را منتشر کرده است.

شاخص‌ها نشان می دهد اگر یک فرد مبتلا به دیابت باشد، صرف نظر از آنکه خود بیمار، تشخیص داده یا نداده باشد؛ طبق مطالعات انجام شده، 90 درصد نرخ مرگ و میر بالاتری در مقایسه با افراد سالم، دارند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که دیابت "علت زمینه ساز مرگ" است و ارتباط معنی داری بین مجموعه داده‌ها و تعاریف دیابت در ایجاد خطر، وجود دارد.

با توجه به فکت شیت‌های مرکز CDC آمریکا، تعداد موارد تازه تشخیص داده شده از مبتلایان به دیابت در سراسر ایالات متحده، نشان از کاهش خیلی کم داشت اما با این حال، هنوز هم این تعداد بسیار بالا بوده چراکه بیش از 29 میلیون نفر مبتلا به دیابت در آمریکا زندگی می کنند و 86 میلیون نفر نیز در شرایط پیش از ابتلا به دیابت به سر می‌برند.

در میان عوامل خطر، برخی بسیار شایعتر هستند، مانند داشتن اضافه وزن، سن بالای 45 سال، داشتن سابقه خانوادگی و عدم فعالیت بدنی.

دیابت عوارض متعددی از جمله بیماری‌های قلبی، سکته، کوری و سایر مشکلات بینایی، بیماری‌های کلیوی و یا قطع عضو دارد.


ارسال نظرات