عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
اسداللهی گفت: متأسفانه طی سه سال گذشته به علت عدم ثبات شاخص های اقتصادی خیلی از فعالان اقتصادی ما سردرگم بودند و نتوانستند اعتمادی به بازار کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۲۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷

غلامرضا اسداللهی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شیب نزولی شاخص بورس در دولت یازدهم گفت: شیب صعودی نرخ بورس در بحث های اقتصادی می تواند اعتمادی به کارگزاران اقتصادی دهد.

وی افزود: متأسفانه طی سنوات گذشته به علت عدم ثبات شاخص های اقتصادی خیلی از فعالان اقتصادی ما سردرگم بودند و نتوانستند اعتمادی به بازار کنند و به تبع آن سرمایه گذاری انجام دهند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: در همین راستا دولت باید تلاش کند تا بتواند در شاخص ها و فعالیت های اثرگذار اقتصادی یک اعتماد و اطمینانی را به بازار تزریق کند.

وی افزود: اکنون که شاهد نوساناتی در نرخ ارز طی روزها و ماه های اخیر هستیم زمینه بی تحرکی مضاعف را در بین خیلی از فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

اسداللهی تصریح کرد: این بحث را ما در گذشته هم داشته ایم من فکر می کنم بورس از شاخص های اقتصادی، ثبات نرخ ارز و بسیاری از ضعف هایی که در حوزه اقتصادی اثر پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی عدم ثبات شاخص ها باعث شده تا بورس ما شاهد نوسان های غیرقابل پیش بینی باشد لذا بسیاری از فعالان اقتصادی سردرگم و افرادی که طی سالیان اخیر دچار برشکستگی شدند توانایی و ریسک حضور در بازار بورس را ندارند.

ارسال نظرات