عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
اسداللهی گفت: دولت باید در حوزه کشاورزی با یک دید حمایتی جلو رود و از کشاورزان پشتیبانی کند و کاهش تعرفه ها نابود کردن حوزه کشاورزی و دامداری کشور است.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۳۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲

غلامرضا اسداللهی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تأثیرات منفی کاهش تعرفه های کشاورزی بر تولیدات داخلی گفت: کشاورزی داخلی ما می تواند محور توسعه اقتصادی کشور باشد اقتصاد کشور ما سنتی و مبتنی بر توسعه کشاورزی و دامپروری است.

وی افزود: ما باید در جهت حمایت از دامداران و کشاورزان اطمینان خاطر دادن به آنها گام برداریم به نظر من دولت در کاهش تعرفه برخی از محصولات کشاورزی عجله کرد چون قیمت مایحتاج مردم مثل گوشت و مرغ و... افزایش یافت قیمت این تعرفه ها را کاهش داد.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: کاهش تعرفه های کشاورزی راهش نیست طی سالیان گذشته بسیاری از کشاورزان و دامداران ضررکرده اند و برخی از آنها برشکست شدند؛ به خصوص دامداران به علت قیمت بالای علوفه سود لازم را نبرده اند نوعا گله مند بودند و دام های مولد خود را به کشتارگاه برده اند.دولت نباید به خاطر افزایش قیمت برخی از محصولات دام قیمت تعرفه ها را پایین می آورد و می توانست از راه های دیگر بازار را کنترل کند.

وی عنوان کرد: قطعا افزایش قیمت در فرآورده های گوشتی می تواند متأثر از سایر مسائل کشور باشد و از این طرف در دراز مدت این کاهش تعرفه تأثیر منفی و بسیار بدی خواهد داشت که موجب بیکاری برخی از کشاورزان و دامداران می شود و آنها به شغل های کاذب رو بیاورند.

اسداللهی خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه کشاورزی با یک دید حمایتی جلو رود و از کشاورزان پشتیبانی کند و کاهش تعرفه ها نابود کردن حوزه کشاورزی و دامداری کشور است.

ارسال نظرات