خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت انتظار می‌رود صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در فوریه به روزانه ۲.۲ میلیون بشکه برسد،‌ پیشتر وزارت نفت کشورمان ۲.۸۳ و ۲.۵۷ میلیون بشکه را اعلام کرده بود.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۳۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  انتظار می رود صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران به لطف صادرات به اندونزی که برای نخستین بار پس از لغو تحریم ها در سال گذشته صورت گرفته است، در ماه فوریه به حدود 2.2 میلیون بشکه در روز برسد.

 

به نوشته رویترز، در ماه جاری میلادی، یعنی ژانویه میزان صادرات ایران به حدود 2.16 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم در ماه سپتامبر به رکورد 2.6 میلیون بشکه در روز رسید که تاکنون میزان صادرات ایران از این رقم تجاوز نکرده است. اما بر اساس آمارهای وزیر نفت ایران، صادرات نفتی این کشور در فاصله مارس تا دسامبر 2016 به طور متوسط 2.57 میلیون بشکه در روز بوده است که این میزان در ماه دسامبر به 2.83 میلیون بشکه در روز رسیده است. ارقامی که با منابع خارجی تایید نشده است.

 

زنگنه در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که درآمدهای نفتی ایران از محل فروش نفت و میعانات گازی در تمام سال 2016 به 29 میلیارد دلار رسیده است که 24.7 میلیارد دلار آن دریافت شده است. انتظار می رود، درآمدهای نفتی ایران از 31 مارس 2016 تا 31 مارس 2017 برابر با سال مالی ایران به 41 میلیارد دلار برسد.

 

یکی دیگر از دلایل افزایش صادرات ایران، صادرات به اروپاست. در ماه دسامبر ایران 767 هزار بشکه نفت در روز به اروپا صادر کرده است که نشان دهنده افزایش 10 درصدی ماهانه است. میزان صادرات روزانه نفت در دسامبر گذشته بسیار به سطح صادرات به اروپا در زمان پیش از تحریم ها نزدیک است. پیش از تحریم ها ایران روزانه 800 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می کرد.

ارسال نظرات