عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
قادری گفت: بهترین و مناسب ترین کانالی که برای هدایت سرمایه های خرد مردمی به سوی رونق تولیدات کشور وجود دارد بورس است.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۴۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

جعفر قادری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شیب نزولی شاخص بورس در سه ساله اخیر گفت: بهترین و مناسب ترین کانالی که برای هدایت سرمایه های خرد مردمی به سوی رونق تولیدات کشور وجود دارد بورس است و اگر دولت نتواند بازار بورس و یا سرمایه را مدیریت کند نمی تواند سرمایه ای را به سمت تولید بکشاند.

وی افزود: بنابراین دولت باید به هرشکلی شده مکانیزم هایی را پیش بینی کند تا نوسانات بورس که نوعا سرمایه گذاران خرد را مورد تهدید قرار می دهد را کنترل و باعث خروج سرمایه داران از بازار نشود.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اکنون این فراز و فرود های شاخص های بورس بیشترین ضرر و زیان را متوجه سرمایه گذاران خرد می کند؛ چون سرمایه گذاران درشت اطلاعات بیشتر و ظرفیت های سرمایه گذاری بیشتری دارند و می توانند در این نوسان ها خود را نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که باید صندوق هایی شبیه صندوق توسعه ملی پیش بینی شود تا بتواند در شرایطی که شاخص ها رو به نزول است تقاضا برای خرید سهام را افزایش و در شرایطی که شاخص ها با یک رشد سریعی همراه شود نوسان های زیاد را کنترل کند جلوی زیان و ضرر سرمایه گذاران خرد را بگیرد.

ارسال نظرات