یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کشاورزی ما با پیاده سازی نسخه های اقتصاد صهیونیستی در حال نابودی است

شیخی گفت: دولت با واردات کالا زندگی می کند و به دنبال جمع آوری رأی از مردم است.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۵۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶

دکتر عبدالمجید شیخی اقتصاددان برجسته کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش تعرفه های برخی از محصولات کشاورزی و تأثیرات منفی آن بر روی تولیدات کشاورزی داخلی گفت: این کار ضد اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بسیار خطرناک است. این کار بر خلاف مصالح کشور است و ضربه به تولید کشاورزی می زند و به نوعی خیانت به بخش کشاورزی است.

وی افزود: چرا دولت از روی کج فهمی همیشه به بخش کشاورزی آسیب می زند؟ دلیل آن این است که دولت حاضر نیست، یک اصل اساسی را رعایت کند.

این اقتصاددان برجسته اظهار کرد: دولت باید سرنوشت یارانه به تولید را از سرنوشت یارانه به مصرف کننده تفکیک کنند؛ یعنی حمایت از تولید با یارانه به جای خود بسیار لازم است و حمایت از مصرف کننده هم به جای خود لازم و ضروری است.

وی افزود: در حامل های انرژی باید حمایت از تولید انرژی را سرجای خودش به نحو مجزایی با افزایش قیمت حامل های انرژی انجام داد و در عوض از مصرف کننده با یارانه های مستقیم حمایت کرد . در طرح هدف مند سازی یارانه ها کار خوبی صورت گرفته است که ما سرگذشت یارانه های تولید را از سرگذشت یارانه های مصرف کننده جدا کرده ایم.

شیخی عنوان کرد: در بخش کشارزی تکلیف ما این است.دولت هنوز متوجه نشده که دنیا از بخش کشاورزی حمایت می کند .معلوم نیست مسئولان این افکار و نسخه های صهیونیستی اقتصاد شیکاکو را از کجا آورده اند که فکر می کنند که باید یارانه های بخش کشاورزی را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دولت اعتقادی به تولید و کشاورزی ندارد و تعرفه ها را کاهش می دهد . اتکایی به درون زا کردن تولید داخلی ندارد و اتکای دولت تنها به پر کردن کالا از واردات است. دولت با نان قرض دادن به لابی های صهیونیستی و واردات کالا زندگی می کند و به دنبال جمع آوری رأی از مردم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار