عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

اخذ تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولید است

ندیمی گفت: همه دولت ها از فرصت کاهش تعرفه های کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده به عنوان محور و مصرف کننده به عنوان جمعیت استفاده می کردند.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۶۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵

ایرج ندیمی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تأثیرات سوء کاهش تعرفه های محصولات کشاورزی برتولید داخلی گفت: تعرفه وارداتی و حقوقی گمرکی دست دولت های است اما مسئولین نیز حوزه های مختلفی همچون خریدهای تضمینی و حمایت از تولید با انواع یارانه ها حمایت از مصرف کنندگان را در نظر می گیرند.

وی افزود: یکی از مواردی که دولت ها مدنظر دارند حمایت از مصرف کنندگان است اما این چرخه باید به نفع تولید باشد ولی از طرفی مصرف کنندگان و تنظیم قیمت بازار هم بخش قابل اهمیتی است.همه دولت ها از این فرصت برای حمایت از تولیدکننده به عنوان محور و مصرف کننده به عنوان جمعیت استفاده می کردند.

ندیمی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی خاطرنشان کرد: در رابطه با تعرفه ها از 4 درصد به بالا دولت ها بنابر شرایط و اقتضائات مدیریت استفاده می کنند.البته در خصوص کالاهایی که خرید تضمینی ندارند باید در مورد زمان، قیمت و میزان ورود کالاها مدیریت داشت چون در هرحال اصل بر حمایت از تولید است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار