معاون اشتغال كميته امداد اردبيل خبر داد:

اعطاي بيش از 156 ميليارد ريال تسهيلات خوداشتغالي به مددجويان اردبيلي

امسال، يك هزار و 354 فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت ايجاد شده است. طرح‌هاي اشتغال كميته امداد طبق استعداد و علاقه مددجويان و ظرفيت منطقه اجرا مي‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۵۱۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه در سال‌جاري يك هزار و 354 فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت ايجاد شده است، گفت: در جهت اجراي طرح‌هاي خوداشتغالي به مددجويان تحت پوشش بيش از 156 ميليارد و 316 ميليون ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه بانك‌هاي عامل بيش از 115 ميليارد و 206 ميليون ريال تسهيلات به مجريان طرح‌هاي اشتغال كميته امداد اردبيل پردخت كرده‌اند، اظهار كرد: يك‌هزار نفر از مددجويان با دريافت وام اشتغال از محل منابع بانكي شغل مورد نظر خود را ايجاد كرده و مشغول به فعاليت و كسب درآمد هستند.

نژادجواد با اشاره به اينكه 349 نفر از مددجويان نيز با اخذ 40 ميليارد ريال تسهيلات از محل منابع امدادي وارد بازار كار شده‌اند، بيان كرد: توانمندسازی خانواده‌هاي تحت حمايت از مهمترين اهداف کمیته امداد است که با همكاري هر چه بيشتر بانك‌هاي عامل تلاش داريم گام‌هاي موثرتري را در جهت خوداتكايي مددجويان برداريم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ضمن قدرداني از بانك‌هاي عامل كه همواره ياريگر اين نهاد در خدمت رساني به اقشار آسيب پذير هستند، گفت: با توجه به ايام باقي مانده در سال‌جاري، اميدواريم تا پايان سال بتوانيم تمامي اعتبارات تخصيصي به اشتغال مددجويان را جذب كنيم.

وي با بيان اينكه بيشترين شغل ايجاد شده براي مددجويان استان در زمينه دامپروري است، اعلام كرد: با توجه به ظرفيت منطقه و استعداد مددجويان، 656 شغل دامپروري در سطح استان ايجاد شده كه تا كنون نتايج مثبتي را به دنبال داشته است.

نژادجواد با اشاره به اينكه كشاورزي، شيلات، صنايع دستي، فعاليت‌هاي صنعتي و معدني و خدمات از جمله شغل‌هاي ايجاد شده در اردبيل هستند، تصريح كرد: تمامي طرح‌هاي اشتغال طبق استعداد و علاقه مددجويان و همچنين ظرفيت منطقه اجرا شده است تا هيچ خللي در روند توانمندي خانواده‌ها وارد نشود.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان با بيان اینکه در زمینه توانمندسازی اقشار نيازمند اين نهاد فعاليت‌هاي گسترده‌اي را به انجام مي‌رساند، افزود: فرهنگ سازی و ارتقاي اعتماد به نفس مددجويان براي ايجاد شغل مناسب از جمله راهكارهاي كميته امداد براي خودكفايي آنان است.
ارسال نظرات