مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله

نخستین دوره آموزشی پدافند غیر‌عامل حوزه زیستی در استان مرکزی برگزار شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله گفت: نخستین دوره آموزشی پدافند غیر‌عامل در حوزه زیستی ویژه شاغلین حوزه سلامت به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۵۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری نخستین دوره آموزشی پدافند غیرعامل زیستی در استان مرکزی خبر داد و گفت: تهدیدات زیستی به عنوان یکی از تهدیدات فزاینده نامتقارن در عصر معاصر درعرصه‌های انسانی، محصولات کشاورزی و دامی، آب و مواد غذایی، صنایع مختلف و محیط زیست بر زندگی انسان تاثیرگزار است.

وی افزود: باتوجه به این تعدد حوزه‌ها در بحث پدافندغیرعامل بایستی در هر حوزه اقداماتی در راستای مقابله و دفع تهدید و حفظ تجهیزات و امکانات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و جلوگیری از تلفات انسانی صورت بگیرد که به این منظور بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت، غذا و دارو، امنیت غذایی و بیوتروریسم دوره آموزشی را برای پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، مدیران حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و بهداری نیروهای مسلح تدوین کردیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: این دوره آموزشی با هدف آموزش و افزایش مهارت‌های این حوزه سلامت با پدافندغیرعامل به ویژه با حوزه تخصصی زیستی و سلامت برگزار می‌شود چراکه متاسفانه بسیاری از دوستان اطلاعات جزئی با مقوله پدافندغیرعامل در حوزه تخصصی دارند.

جباری ادامه داد: برای نخستین بار دوره آموزشی پدافندغیرعامل در بخش تخصصی زیستی و سلامت در استان برگزاری می شود. سلامت و امنیت دو مقوله اساسی در هر کشوری به شمار می‌رود چراکه هر کشوری که بتواند امنیت و سلامت افراد را حفظ کند در سایر تهدیدات هم می تواند خوب عمل کند.

وی افزود: این دوره آموزشی با این رویکرد که سلامت از جایگاه و اهمیت ویژه ای در جامعه برخوردار است سعی در آشناسازی گروه پزشکی و بهداشت و درمان با این مقوله برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله در پایان با اشاره به سرفصل‌های این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: اصول و مبانی پدافند غیرعامل و اهداف کلان، تهدیدات زیستی و راهکارهای دفاعی، جنگ روانی، مفهوم و شیوه مقابله با جنگ روانی، تهدیدات جنگ نوین بیولوژیک، طبقه بندی عوامل شیمیایی و نحوه اثرگذاری و مقابله با این عوامل در بدن، اثرات پرتو در پوست و ارزیابی بیمار آلوده و اقدامات برای عدم گسترش از جمله سرفصل‌های تدوینی برای این دوره آموزشی دو روزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات