آیت الله سلیمانی گفت: یکی از عواید قصه برجام روشن شدن چهره دشمن بود؛ اینکه رهبر انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکرات نیاز به احتیاط دارد، دقیقا امروز چهره آمریکا برای جامعه بشری روشنتر از گذشته است
کد خبر: ۸۸۱۴۶۶۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در همایش «نقد تکفیر» که با حضور علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد، گفت: ما بدیهیاتی داریم که نباید از آنها عبور کنیم.
وی ادامه داد: یکی از آن بدیهیات این است که امروز دشمنی داریم که در دشمنی به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.
آیت الله سلیمانی فایده مهم برجام را شناخت تفکر واقعی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عواید قصه برجام روشن شدن چهره دشمن بود؛ اینکه رهبر انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکرات نیاز به احتیاط دارد، دقیقا امروز چهره آمریکا برای جامعه بشری روشنتر از گذشته است؛ امروز می‌فهمیم که چرا امام فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید؛ چون او به راحتی از مسائل اخلاقی و انسانی عبور می‌کند.
وی افزود: آمریکا دشمنی است که باب طمع آن فقط ایران و شیعه نیست؛ دیدیم که چگونه کشورهایی را قلع و قمع کرد؛ سخنان سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مسأله حمله به ایران را به عنوان دستور کار قلمداد کرد و گفت به ترامپ هم توصیه می‌کند، دلیلی بر این مدعا است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: اصل بعد این است که کسانی که بینش، شغل و عمل‌شان بودن با پیامبر باشد باید در بین خود با محبت رفتار کنند؛ اگر برخورد هر گروه اسلامی بر حسب رحمت نباشد خدشه بر معیت آنها با پیامبر وارد است.
وی رحمت را برای روحانیان قیمت دانست و اظهار داشت: رحمت بین شما که مرزبان عقیده هستید و جامعه از شما تغذیه معنوی می‌کند باید مشخص باشد؛ اگر رحمت در دل باشد، نفاق و کینه و پشت پا اندازی در نمی‌آید بلکه دوستی و علاقه و برادری می‌آید؛ استثنا هم ندارد و همه مذاهب باید رعایت کنند؛ چون وصل به پیامبر هستند.
امام جمعه زاهدان «اشداء علی الکفار» را مقدم بر «رحماء بینهم» خواند و گفت: ابتدا باید راه نفوذ دشمن را بست؛ چرا که اگر باز باشد رحمتی در کار نیست.
وی با انتقاد از دو دسته کردن جامعه با عناوینی چون چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب تصریح کرد: امروز تفکیک چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب بسیار رایج شده در حالی که رهبری فرمودند من این عناوین را نمی‌پسندم؛ هر اصولگرایی اصلاح طلب است چرا که هر روز دنبال بهبود است؛ مگر می شود انسان اصلاح طلب نباشد یا اصول طلب نباشد؟!
آیت الله سلیمانی ادامه داد: اصول انقلاب غیرقابل تغییر است؛ اصل ولایت، عزت، وحدت و قانون اساسی اما دشمن دو دستگی ایجاد می‌کند تا هر کدام دیگران را کنار بزند.
وی اذعان کرد: جامعه اسلامی امروز باید تاکید بر اصول، اشداء علی الکفار را داشته باشد تا متوقع رحمت باشد و سیاست دشمن را از خود دور کند
ارسال نظرات